Psychologia konsumenta 450-ZN2-2PPKO
Poziom kształcenia: Studia drugiego stopnia
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Język przedmiotu: Język polski
Rodzaj przedmiotu: przedmiot specjalizacyjny
Rok studiów /semestr: pierwszy rok / czwarty semestr
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: Wykład - 18 godzin
Metoda dydaktyczna: Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych, angażujący studentów
Punkty ECTS: 3
Wskaźniki ilościowe
Aktywność studenta:
Udział w wykładach – 30 godz.
Przygotowanie się do wykładu - studiowanie literatury – 20 godz.
Udział w konsultacjach – 2 godz.
Przygotowanie do egzaminu – 22 godz.
Egzamin – 2 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 34 godz., 1,36 ECTS
o charakterze praktycznym – 0 godz
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1PK_W01: ma wiedzę na temat różnych rodzajów relacjach zachodzących w procesie nabywania produktów, w tym między przedsiębiorcą a konsumentem, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowej konsument - przedsiębiorca KA7_WG4
1PK_W02: ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako konsumencie, biorącym udział w całym procesie decyzji nabywczych: od rozpoznania potrzeby po sprzężenie zwrotne KA7_WG5
1PK_W03: ma pogłębioną wiedzę o normach i regułach zachowań nabywców (w tym: organizacyjnych, zawodowych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania KA7_WG7
1PK_UO1 umiejętności: potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zachowania nabywców a także wskazać metody ich badania KA7_UW1
Kryteria oceniania
- zaliczenie ustne
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest dyskusja na wylosowane zagadnienie problemowe. Listę zagadnień problemowych studenci otrzymają nie później niż na dwa tygodnie przed terminem zaliczenia.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. A. Falkowski, T. Tyszka, Psychologia zachowań konsumenckich, GWP.
2. D. Maison, Psychologia konsumenta, PWN.
3. M. Lindstrom, Zakupologia, Znak.
Literatura uzupełniająca:
1. B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, SGH.
2. B. Schwartz, Paradoks wyboru, PWN
3. D. Ariely, Potęga irracjonalności, Smak Słowa.
4. W. D. Hoyer, D. J. Macinnis, R. Pieters, Consumer behaviour, Cengage Learning.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: