Marketing 450-ZS1-1MAR
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Kierunkowy Moduł 4
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki ekonomiczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok I, semestr 1
Wymagania wstępne: Brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 godz.; ćwiczenia 30 godz.
Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentcje, studia przypadku, ćwiczenia grupowe
Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, zaliczenie końcowe
Punkty ECTS 5
Bilans nakładu pracy studenta
- udział w wykładach 30 godz.
- przygotowanie się do wykładu 7,5 godz.
- przygotowanie do egzaminu końcowego 15 godz.
- udział w ćwiczeniach 30 godz.
- przygotowanie do ćwiczeń 15 godz.
- przygotowanie prac domowych-pisemnych 10 godz.
- udział w konsultacjach 7,5 godz.
- przygotowanie do zaliczenia końcowego 10 godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 67,5 punkty ECTS 2,7
- o charakterze praktycznym: liczba godzin: 25 punkty ECTS 1
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1MAR_W01 Student ma podstawową wiedzę odnośnie ewolucji i miejsca funkcji marketingowej w organizacji oraz jej realizacji w relacjach z otoczeniem Z1_W01
1MAR_W02 Ma elementarną wiedzę o relacjach organizacji z otoczeniem, zwłaszcza w ujęciu bliższego i dalszego otoczenia marketingowego Z1_W04
1MAR_W03 Ma wiedzę na temat więzi społecznych z uczestnikami rynku (dostawcami i pośrednikami handlowymi oraz konkurentami) występujących w ramach relacji rynkowych Z1_W05
1MAR_W04 Ma podstawową wiedzę o kliencie jako podmiocie działalności marketingowej Z1_W06
1MAR_W05 Posiada wiedzę o zasadach marketingowych wyznaczających funkcjonowanie organizacji na rynku oraz zna instrumenty marketingowe wywołujące zmiany w otoczeniu Z1_W09
UMIEJĘTNOŚCI
1MAR_U01 Potrafi prawidłowo analizować uwarunkowania otoczenia marketingowego i interpretować przyczyny zachowań podmiotów w nim funkcjonujących Z1_U01
1MAR_U02 Potrafi pozyskiwać dane do analizowania zjawisk rynkowych związanych z zachowaniem klienta, konkurentów i innych uczestników życia gospodarczego przy zastosowaniu podstawowych meto badań marketingowych Z1_U02
1MAR_U03 Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu marketingu w podejmowaniu decyzji ukierunkowanych na rynek Z1_U04
1MAR_U04 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania Z1_U05
1MAR_U05 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować zachowania klientów i konkurentów w otoczeniu marketingowym Z1_U06
1MAR_U06 Potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone zagadnieniom z zakresu marketingu, właściwie dobierając do tego materiały źródłowe Z1_U07
1MAR_U07 Potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu zagadnieniu z zakresu marketingu, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych Z1_U08
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1MAR_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie dynamiczny charakter wiedzy marketingowej, przez co uświadamia sobie potrzebę stałego uczenia się Z1_K01
1MAR_K02 Potrafi pracować w grupie przy rozwiązywaniu problemów marketingowych Z1_K02
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu,
- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy w formie pracy grupowej, prezentacje multimedialne.
Formy zaliczenia przedmiotu:
- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz zaliczenia końcowego
- egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń
Punktacja na zaliczenia:
91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra
81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus
71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra
61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus
51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. G.Amstrong, Ph.Kotler, Marketing,Oficyna Wolter Kluwer, Warszawa 2012
2. Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, red. L.Garbarski, PWE, Warszawa 2011
3. G.Antonides, W.F.vanRaaij, Zachowanie konsumenta, PWN, Warszawa 2003
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
4. Podstawy marketingu, red. A.Czubała, PWE, Warszawa 2012
5. M.R.Solomon, Zachowania i zwyczaje konsumentów, HELION, Gliwice 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: