Ekonomika handlu 450-ZS1-2SEHA
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalnościowe – specjalność: Zarządzanie sprzedażą
Moduł: 6b Organizacja działalności sprzedażowej
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ekonomiczne, nauki o zarządzaniu
Rok studiów /semestr: rok 2/ 3 semestr
Wymagania wstępne: bez wymagań wstępnych
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład - 15 godz., ćwiczenia – 30 godz.
Metody dydaktyczne:
•Wykład- z wykorzystaniem prezentacji Power Point, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu,
•Ćwiczenia- wymagają czynnego uczestnictwa studentów, przede wszystkim analizy wybranych przedsiębiorstw zgodnie ze wskazaną formą handlu (case study). Ćwiczenia mają także zachęcić studentów do udziału w dyskusji, zadawania pytań oraz rozwiązywania problemów.
Punkty ECTS 4
Bilans nakładu pracy studenta:
-Udział w wykładach -15
-Udział w ćwiczeniach -30
-Przygotowanie do ćwiczeń -10
-Przygotowanie projektu -12
- Przygotowanie do egzaminu - 15
- Studia literaturowe - 10
-Udział w konsultacjach - 6
- Egzamin -2
Liczba godz. z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego: 53h = 2, 1 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1 SEHA _W01 posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących na poszczególnych szczeblach obrotu towarowego KA6_WK4
UMIEJĘTNOŚCI
1 SEHA _U01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role adekwatnie do przydzielonych zagadnień tematycznych dotyczących handlu KA6_U01
1 SEHA _U02 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności, m. in. poprzez studiowanie literatury przedmiotu oraz analizę danych statystycznych KA6_UU1
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia przedmiotu:
Wykład - egzamin pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń. Egzamin uznaje się za zaliczony w przypadku uzyskania min. 51% punktacji maksymalnej.
Ćwiczenia - Zaliczenie ćwiczeń na ocenę na podstawie pracy na zajęciach (studia przypadków, prezentacje), aktywności oraz kolokwium. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie min. 51% punktacji maksymalnej.
Zgodnie z aktualnie obowiązującym Zarządzeniem nr 71 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku zmieniającym Zarządzenie nr 70 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 14 września 2021 r. weryfikacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w siedzibie Uczelni (w kontakcie bezpośrednim).
Literatura
Dudziński J. (red.), Podstawy handlu zagranicznego, Difin, Warszawa 2010
Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.
Fonfara K. (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014.
Paul de Grauwe; Anna Asbury, The limits of the markets: the pendulum between govenment and market, Oxford University Press 2017 First edition.
Marion Jansen, Joost Pauwelyn and Theresa Carpenter, The use of economics in international trade and investment disputes, Cambridge University Press, 2017 .
W cyklu 2022:
Marak J., Ekonomika handlu. Wyd. Continuo, Wrocław 2000. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: