Biznesplan 450-ZS1-2XBIP
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne: ekonomia i finanse, nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok drugi, semestr trzeci
Rodzaj przedmiotu: Grupa Zajęć_ 6A PRZEDMIOTY ANALITYCZNO-FINANSOWE (ZP)
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 15 godzin, ćwiczenia 30 godzin
Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych z elementami dyskusji, na ćwiczeniach studium przypadku, dyskusja, przygotowanie prac pisemnych w postaci biznes planu według zadanego wzorca, prezentacje własnych pomysłów biznesowych przed grupą
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta: Łączna liczba godzin 75
Udział w wykładach 15
Przygotowanie do egzaminu 5
Udział w egzaminie 2
Udział w ćwiczeniach 30
Samodzielnie studiowanie 10
Przygotowanie i udział w dyskusji 4
Przygotowanie prac domowych 5
Udział w konsultacjach 4
Wskaźniki ilościowe:
Wymagające bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 51 pkt. ECTS 2,04
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
2XBIP_W01 Student ma wiedzę o normach i regułach organizujących struktury przedsiębiorstwa KA6_WG2
2XBIP_W02Student zna standardowe metody matematyczne, statystyczne i narzędzie informatyczne służące do gromadzenia, analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych determinujących funkcjonowanie jednostki gospodarczej_KA6_KW6
2XBIP_W03Student posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz procesach zachodzących w strukturach jednostek gospodarczych_KA6_WK7
2XBIP_W04Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju różnych form prawno-organizacyjnych przedsiębiorstw_KA6WK10
UMIEJĘTNOŚCI:
2XBIP_U01Student potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów zachodzących wewnątrz przedsiębiorstwa, również w jego otoczeniu_KA6_UW1
2XBIP_U02Student potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania procesów i zjawisk społecznych determinujących rozwój przedsiębiorstwa_KA6_UW2
2XBIP_U03Student wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu do analizy i rozstrzygania kwestii podejmowanych w biznesplanie_KA6_UW4
2XBIP_U04Student potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu_KA6_UW5
2XBIP_U05Student potrafi przygotować prace pisemne i prezentację multimedialne poświęcone opracowywanej koncepcji biznesowej_KA6_UK1
2XBIP_U06Student potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą opracowywanej koncepcji biznesowej_KA6_UK2
2XBIP_U07Student opracowując biznesplan potrafi pracować w grupie przyjmując w niej różne role _KA6_UO1
2XBIP_U08Student potrafi określić priorytety służące opracowaniu biznesplanu_KA6_UO2
KOMPETENCJE:
2XBIP_K01Student ma świadomość poziomu swoje wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę stałego uczenia się_KA6_KK1
2XBIP_K02Student prawidłowo interpretuje i rozstrzyga dylematy związane ze zmianami zachodzącymi w otoczeniu przedsiębiorstwa _KA6_KK2
2XBIP_K03Student jest przygotowany do udziału w opracowywaniu koncepcji biznesplanu_KA_KO1
2XBIP_K04Student wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w przygotowywaniu koncepcji biznesplanu_KA6_KO2
Kryteria oceniania
Do egzaminu dopuszczeni zostają studenci którzy zaliczyli część ćwiczeniową na ocenę pozytywną.
Egzamin końcowy w formie pisemnej.
Zaliczenie ćwiczeń jest składową kilku elementów: aktywność na ćwiczeniach, przygotowanego według zadanego wzorca biznesplanu oraz prezentacji pomysłu biznesowego na zajęciach.
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. A.Tokarski, M. Tokarski, Jacek Wójcik, Biznesplan po polsku, Warszawa : CeDeWu, 2023.
2. Tokarski, M. Tokarski, J. Wójcik, Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan? Wydawnictwo CeDeWu, 2017.
3. K. Opolski, K. Waśniewski, Biznes plan: jak go budować i analizować?. Wydawnictwo CeDeWu 2014.
4. C. Barrow, P. Barrow, R. Brown, Biznesplan w małej firmie. Wydawnictwo Helion 2009.
5.T. Faley,, The entrepreneurial arch : a strategic framework for discovering, developing and renewing firms / Timothy L. Faley, Cambridge University Press, 2015.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. J. Skrzypek, Biznes plan: model najlepszych praktyk, Wydawnictwo Poltext, 2012.
2. Tokarski, M. Tokarski, J. Wójcik, Biznesplan w praktyce. Wydawnictwo CeDeWu, 2014.
3. Robert Sasin, Entrepreneurship training, Wydano Warsaw School of Economics, Warszawa 2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: