Strategie przedsiębiorstw handlowych 450-ZS1-3SSPH
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: kierunkowy obowiązkowe
Dziedzina nauki: Nauki społeczne
Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości
Studia I stopnia
Rok studiów:3
Semestr: 5
Liczba godzin dydaktycznych: wykłady 15h, ćwiczenia 30h
Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z elementami dyskusji wsparty prezentacją multimedialną; Ćwiczenia - studia przypadku, aktywność
ECTS = 4 punkty
Nakład pracy studenta:
Udział w wykładach = 15h
Udział w ćwiczeniach = 30h
Udział w konsultacjach = 2h
Przygotowanie do ćwiczeń = 35h
Przygotowanie do egzaminu = 17h
Udział w egzaminie = 1h
Łączny nakład pracy studenta: 100godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 49 godz. 1,96 ECTS
o charakterze praktycznym - 35 godz. 1,40 ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Nakład pracy studenta: Wskaźniki ilościowe |
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
3SSPH_WG01 ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych (KA6_WG1)
3SSPH_WK01 ma podstawową wiedzę odnośnie powstawania, funkcjonowania, przekształcania i rozwoju organizacji gospodarczych (KA6_WK3)
3SSPH_WK02 posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami w skali krajowej, międzynarodowej, międzykulturowe (KA6_WK4)
3SSPH_WK03 posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji oraz procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny, przebieg, skale i konsekwencje tych zmian (KA6_WK7)
3SSPH_UW01 potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu bazując na zdobytej wiedzy (KA6_UW1)
3SSPH_UW02 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania (KA6_UW4)
3SSPH_UO01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (KA6_UO1)
3SSPH_UU01 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności (KA6_UU1)
3SSPH_KO01 wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej (KA6_KO2)
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne w formie testu pisemnego zawierającego 15 pytań z wielokrotnością odpowiedzi (od jednego do trzech prawidłowych odpowiedzi). Dodatkowo, ocena może zostać podwyższona przez aktywność studenta w trakcie wykładu ( polegająca na wypowiadaniu się i prezentowaniu własnych opinii i przemyśleń). Aby przystąpić do egzaminu konieczne jest uzyskanie zaliczenia ćwiczeń.
Ćwiczenia zaliczane są na podstawie aktywności na zajęciach, poziomu rozwiązywanych zadań. Na zaliczenie ćwiczeń niezbędne jest uzyskanie 51% punktów możliwych do zdobycia.
Literatura
Podstawowa
T. Domański, Strategie rozwoju handlu, PWE 2005
Strategie konkurencji w handlu detalicznym w warunkach globalizacji rynku, M. Sławińska (red. nauk.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu
H. Mruk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE 2000
R. Hammond, Smart Retail: Winning Ideas and Strategies from the Most Successful Retailers in the World (4th edition), Pearson Business 2017.
Pomocnicza
A. Stabryta, Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo naukowe PWN 2022.
Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN 2022.
W cyklu 2022:
Podstawowa Pomocnicza |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: