Zarządzanie projektami UE 450-ZS1-3ZPR
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Moduł 4 - kierunkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk społecznych
Dyscyplina nauki: nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów /semestr: rok 3/ semestr 6
Wymagania wstępne: podstawy zarządzania
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin wykładu i 30 godzin ćwiczeń
Punkty ECTS: 6
Bilans nakładu pracy studenta:
- Udział w wykładach i egzaminie - 31h
- Przygotowanie się do egzaminu - 23h
- Udział w ćwiczeniach - 30h
- Przygotowanie do ćwiczeń - 15h
- Udział w konsultacjach - 6h
- Przygotowanie się do kolokwium, innych prac pisemnych - 20h
Wskaźniki ilościowe - Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 67h, 2,68 ECTS,
- o charakterze praktycznym- 30 h, - 1,2 ECTS.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wykładów i ćwiczeń:
1. ZPR_W1 - student ma wiedzę o normach i regułach (organizacyjnych, etycznych i prawnych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania - KA6_WG2
2. ZPR_W2 - Student ma podstawową wiedzę odnośnie powstawania, funkcjonowania, przekształcania i rozwoju organizacji gospodarczych - KA6_WK3
3. ZPR_W3 - student posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami w skali krajowej, międzynarodowej, międzykulturowej - KA6_WK4
4. ZPR_W4 - student posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji oraz procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny, przebieg, skale i konsekwencje tych zmian- KA6_WK7
Dodatkowo w zakresie ćwiczeń:
1. ZPR_U1 - student potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu bazując na zdobytej wiedzy - KA6_UW1
2. ZPR_U2 - student potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu- KA6_UW5
3. ZPR_U3 - student potrafi przygotować prace pisemne i prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu dyscypliny nauk o zarządzania i dyscyplin komplementarnych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowywania prac i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów - KA6_UK1
4. ZPR_U4 - student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - KA6_U01
5. ZPR_K1 - student posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami prawnymi, moralnymi, zawodowymi, w celu rozwiązywania problemów z zakresu zarządzania - KA6_KR1
Kryteria oceniania
Metody umożliwiające zapewnienie różnego sposobu przekazywania informacji na zajęciach edukacyjnych oraz różnorodnych form angażowania i motywowania studentów do pracy:
- wykład prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, w tym z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej, umożliwiający zadawania pytań i dyskusji,
- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy indywidualnej, grupowej, prezentacje multimedialne, testy, studia przypadku, zadania, itp., również z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej.
Formy i kryteria zaliczenia przedmiotu:
- wykład: egzamin końcowy pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń.
- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie: kolokwium i / lub przygotowanego projektu /lub inne zadane zadania indywidualne lub
grupowe oraz aktywność studenta na zajęciach.
Punktowy system oceny, w tym procent punktów dla uzyskania oceny:
bardzo dobrej - 100% - 91%,
dobrej plus - 90% - 81%,
dobrej - 80% - 71%,
dostatecznej plus - 70% - 61%,
dostatecznej - 60% - 51%,
niedostatecznej - 50% i mniej.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Domiter, M., Marciszewska A., Zarządzanie projektami unijnymi. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2013
2. Podręcznik – Zarządzanie cyklem projektu, Komisja Europejska biuro współpracy EUROPAID, MGiP, Warszawa 2004
3. Trocki M.,(red.), Nowoczesne zarządzanie projektami, PWE, Warszawa 2012
4. Trocki M.,(red.), Zarządzanie projektem europejskim, PWE, Warszawa 2015
5. Dokumenty programowe dostępne na stronie: https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/
Literatura uzupełniająca:
1. Trocki M.,(red.), Metodyki i standardy zarządzania projektami, PWE, Warszawa 2017
2. Redlarski K., Podstawy metodyki zarządzania projektami w ujęciu klasycznym, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2016.
3. Projektowanie uniwersalne. Objaśnienie koncepcji, Ministerstwo Ochrony Środowiska w Norwegii, https://niepelnosprawni.gov.pl/art,54,projektowanie-uniwersalne
4. Domagała-Zyśk E., Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, Wydawnictwo Episteme, http://hdl.handle.net/20.500.12153/3343
Literatura anglojęzyczna:
1. A guide to the project management body of knowledge, PMBOK Guide, Newtown Square: Project Management Institute, cop. 2013
2. Samuel J. Mantel, Jr. [et al.]., Project Management in Practice, 4th ed., Hoboken, NJ: Wiley, 2011
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: