Coaching kariery 480-SS1-2CKA1
profil studiów: ogólnoakademicki
forma studiów: stacjonarne
rodzaj przedmiotu: fakultatywny
dziedzina i dyscyplina nauki: nauko socjologiczne, socjologia
rok studiów/semestr: rok II/ sem. 3; rok III/ sem. 5
wymagania wstępne: brak
liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń
metody dydaktyczne: ćwiczenia
formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę
punkty ECTS:Za zaliczenie przedmiotu student zdobywa 3 punkty ECTS:
- w ramach zajęć z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego - 1,4
- bilans indywidualnej pracy studenta: przygotowanie do zajęć (21 h), przygotowanie prezentacji multimedialnej (8 h), wykonanie prac domowych (12 h), razem 41 godzin - 1,6.
bilans nakładu pracy studenta,
wskaźniki ilościowe:
30 godzin ćwiczeń - 1,6 ECTS
przygotowanie do zajęć - 41 godzin - 1,6 ECTS
Zastosowano metody dydaktyczne z zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego w edukacji w odniesieniu do różnorodnych form motywowania studentów do pracy (np. praca w grupie), różnorodnych sposobów przekazywania wiedzy (np. projekcja filmu oraz różnorodnych form ekspresji studentów (np. burza mózgów, design thinking).
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
W cyklu 2024: fakultatywne | Ogólnie: fakultatywne specjalizacyjne fakultatywne specjalizacyjne | W cyklu 2023: fakultatywne |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_KO1
KP6_KO2
KP6_KO5
KP6_UW7
KP6_WG1
KP6_UW8
Kryteria oceniania
Zaliczenia na ocenę na podstawie punktów zdobytych przez studenta w wyniku realizacji następujących zadań: praca w małych grupach,
zadanie praktyczne, ocena aktywności na zajęciach, referat w postaci prezentacji multimedialnej, krótkie pisemne prace domowe.
Maksymalna liczba punktów do zdobycia to 100, minimalny próg uprawniający studenta do zaliczenia to wynosi 51 %, tj. 51 punktów.
Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania
metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.
Literatura
literatura obowiązkowa:
A. Król, Rozbój osobisty, „Wprowadzenie” i rozdział I „Wszystko, co wiesz o rozwoju osobistym, to kłamstwo”, s. 7-30.
K. Szydłowska-Kalukin, Beka z coachingu, „Coaching” nr 5/2017, s. 60-63.
M. Konkel, Rozbój osobisty, „Coaching” nr 2/2016, s. 71-74.
A. Witkiewicz, Jak wybrać ścieżkę kariery, „Coaching” nr 52016, s. 35-38.
A. Witkiewicz, Niedopasowani, „Coaching” nr 3/2016, s. 58-62.
I. Kokoszka, Symbioza pokoleń, „Coaching” nr 2/2017, s. 66-70.
Analiza transakcyjna, M. McKay, M. Davis, P. Fanning, „Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa”, Gdańsk
2007, s. 95-108.
J. Gosk, W co gramy w pracy, „Coaching” nr 2/2017, s. 72-75.
M. McKay, M. Davis, P. Fanning, Małe grupy, „Sztuka skutecznego porozumiewania się”, s. 282-294.
S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera
M. Pantalon, Motywacja. Metoda sześciu kroków, rozdziały „Co sprawia, że ludzie chcą dokonać zmiany”, „Wzmacnianie autonomii”,
„Sześć etapów motywacji błyskawicznej”, s. 21-92.
I. Kokoszko, Co Cię kręci, ‘Coaching” nr 1/2017, s. 27-33.
literatura uzupełniająca:
E. Domagała-Zyśk, Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: "Oblicza życia.
Księga Jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli", red. E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk, K. Martynowska, Lublin 2021,
s. 858-870,
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12153/3343.
E. Domagała-Zyśk, E. (2018). Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne. W:
S.M. Kwiatkowski (red.). Kompetencje przyszłości (s. 270–287). Warszawa: Wydawnictwo FRSE.
www.universaldesign.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: