Coaching kariery 480-SS1-3CKA1
profil studiów: ogólnoakademicki
forma studiów: stacjonarne
rodzaj przedmiotu: fakultatywny
dziedzina i dyscyplina nauki: nauko socjologiczne, socjologia
rok studiów/semestr: rok II/ sem. 3; rok III/ sem. 5
wymagania wstępne: brak
liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin ćwiczeń
metody dydaktyczne: ćwiczenia
formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę
punkty ECTS:Za zaliczenie przedmiotu student zdobywa 3 punkty ECTS:
- w ramach zajęć z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego - 1,4
- bilans indywidualnej pracy studenta: przygotowanie do zajęć (21 h), przygotowanie prezentacji multimedialnej (8 h), wykonanie prac domowych (12 h), razem 41 godzin - 1,6.
bilans nakładu pracy studenta,
wskaźniki ilościowe:
30 godzin ćwiczeń - 1,6 ECTS
przygotowanie do zajęć - 41 godzin - 1,6 ECTS
Zastosowano metody dydaktyczne z zastosowaniem zasad projektowania uniwersalnego w edukacji w odniesieniu do różnorodnych form motywowania studentów do pracy (np. praca w grupie), różnorodnych sposobów przekazywania wiedzy (np. projekcja filmu oraz różnorodnych form ekspresji studentów (np. burza mózgów, design thinking).
Rodzaj przedmiotu
fakultatywne specjalizacyjne
specjalizacyjne
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_KO1
KP6_KO2
KP6_KO5
KP6_UW7
KP6_WG1
KP6_UW8
Kryteria oceniania
Zaliczenia na ocenę na podstawie punktów zdobytych przez studenta w wyniku realizacji następujących zadań: praca w małych grupach, zadanie praktyczne, ocena aktywności na zajęciach, referat w postaci prezentacji multimedialnej, krótkie pisemne prace domowe.
Maksymalna liczba punktów do zdobycia to 100, minimalny próg uprawniający studenta do zaliczenia to wynosi 51 %, tj. 51 punktów.
Studenci posiadający specjalne potrzeby dydaktyczno-edukacyjne mogą zgłaszać się do osoby prowadzącej zajęcia w celu dostosowania metod i wymogów zaliczenia do ich potrzeb. Zajęcia są prowadzone z uwzględnieniem zasad uniwersalnego projektowania.
Literatura
literatura obowiązkowa:
A. Król, Rozbój osobisty, „Wprowadzenie” i rozdział I „Wszystko, co wiesz o rozwoju osobistym, to kłamstwo”, s. 7-30.
K. Szydłowska-Kalukin, Beka z coachingu, „Coaching” nr 5/2017, s. 60-63.
M. Konkel, Rozbój osobisty, „Coaching” nr 2/2016, s. 71-74.
A. Witkiewicz, Jak wybrać ścieżkę kariery, „Coaching” nr 52016, s. 35-38.
A. Witkiewicz, Niedopasowani, „Coaching” nr 3/2016, s. 58-62.
I. Kokoszka, Symbioza pokoleń, „Coaching” nr 2/2017, s. 66-70.
Analiza transakcyjna, M. McKay, M. Davis, P. Fanning, „Sztuka skutecznego porozumiewania się. Praca. Rodzina. Zabawa”, Gdańsk 2007, s. 95-108.
J. Gosk, W co gramy w pracy, „Coaching” nr 2/2017, s. 72-75.
M. McKay, M. Davis, P. Fanning, Małe grupy, „Sztuka skutecznego porozumiewania się”, s. 282-294.
S. Trzeciak, Coaching marki osobistej, czyli kariera lidera
M. Pantalon, Motywacja. Metoda sześciu kroków, rozdziały „Co sprawia, że ludzie chcą dokonać zmiany”, „Wzmacnianie autonomii”, „Sześć etapów motywacji błyskawicznej”, s. 21-92.
I. Kokoszko, Co Cię kręci, ‘Coaching” nr 1/2017, s. 27-33.
literatura uzupełniająca:
E. Domagała-Zyśk, Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje, w: "Oblicza życia. Księga Jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli", red. E. Domagała-Zyśk, A. Borowicz, R. Kołodziejczyk, K. Martynowska, Lublin 2021, s. 858-870,
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12153/3343.
E. Domagała-Zyśk, E. (2018). Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne. W: S.M. Kwiatkowski (red.). Kompetencje przyszłości (s. 270–287). Warszawa: Wydawnictwo FRSE.
www.universaldesign.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: