Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi do tworzenia ankiet online 480-SS1-3WNN1
Profil studiów Ogólnoakademicki
Forma studiów Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu Obowiązkowy, Moduł_18/19 Fakultatywny Praktyczny
Poziom kształcenia Studia pierwszego stopnia
Dziedzina i dyscyplina nauki Nauki socjologiczne, socjologia
Rok studiów/semestr Rok III, semestr V
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin laboratorium
Metody dydaktyczne:
laboratorium, warsztaty, praca indywidualna i w grupie, prace domowe
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta
78 godzin, obejmuje:
Udział w zajęciach 30
Udział w konsultacjach i zaliczeniu: 7
Przygotowanie do zajęć 20
Prace domowe – zadania praktyczne: 21
Wskaźniki ilościowe (liczba godzin i odpowiadająca im liczba punktów ECTS)
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37 godzin, odpowiada 1,4 ECTS
nakład pracy studenta niewymagający bezpośredniego udziału nauczyciela 41 godzin, odpowiada 1,6 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W1. Zna podstawowe zasady budowy kwestionariusza, rodzaje pytań i metody skalowania. KP6_WG1,
U1. Potrafi skonstruować kwestionariusz ankiety online dostosowany do wybranej problematyki badawczej i społecznej. KP6_UW8,
K1. Potrafi pracować samodzielnie i w zespole nad zagadnieniami związanymi z projektowaniem badań online. KP6_KO2,
K2. Rozumie potrzebę rozwijania swoich umiejętności społecznych dla sprawnej pracy w zespole badawczym. KP6_KO1,
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawą oceny jest wykonanie zadań zleconych przez prowadzącego i związanych z tworzeniem ankiet online
Literatura
Babbie E. Badania społeczne w praktyce, wyd. PWN, Warszawa 2003, ss. 172-197, rozdział 6, pt. „Indeksy, skale i typologie”.
Babiński G., Pytania kwestionariuszowe: podstawowe podziały i typologie, (w:) Malikowski
M., Niezgoda M. (red.), Badania empiryczne w socjologii. Wybór tekstów, tom 1, wyd. WSSG, Tyczyn 1997, ss. 390-408
Batorski, Dominik; Olcoń−Kubicka, Marta; Prowadzenie badań przez Internet – podstawowe zagadnienia metodologiczne, w: Studia Socjologiczne, nr 3/2006, s. 99-132
Farrow, Robert; Iniesto, Francisco; Weller, Martin and Pitt, Rebecca (2020). GO-GN Research Methods Handbook. Milton Keynes: Global OER Gradate Network.
Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001, ss. 168-190, fragment rozdziału 7, pt. „Pomiar”.
Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001, ss. 266-295, rozdział 11, pt. „Konstruowanie kwestionariusza”.
Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, wyd. Zysk i S-ka, Poznań 2001, ss. 241-264, rozdział 10, pt. „Badania sondażowe”.
Oppenheim A. N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, wyd. Zysk o S-ka, Poznań 2004, rozdział 11, pt. „Skalowanie postaw”, ss. 217-241
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: