Wprowadzenie do innowacyjności 490-MS1-3PF1
profil studiów: ogólnoakademicki
forma studiów: stacjonarne
rodzaj przedmiotu: fakultatywny
dziedzina i dyscyplina nauki: stosunki międzynarodowe
rok studiów/semestr: III/V
wymagania wstępne: brak
liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 h konwersatorium
metody dydaktyczne: dyskusja, praca w grupie, warsztat, case study, projekcja filmu, projekt zespołowy
Punkty ECTS – 2
Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 30 godz.
przygotowanie do zajęć i zaliczeń 12,5 godz.,
udział w konsultacjach związanych z zajęciami 7,5 godz.
Razem: 50 godzin, co odpowiada 2 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 37,5 godzin, co odpowiada 1,5 pkt ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 12,5 godz., co odpowiada 0,5 pkt ECTS.
Prowadzący przewiduje możliwość dodatkowych, oprócz godzin dyżurów, konsultacji na prośbę studenta.
Ze względu na możliwość zmian uwarunkowań prawnych forma zajęć okresowo może ulec zmianie.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_WG2, KP6_WG3, KP6_WG4, KP6_WG5, KP6_WG6, KP6_WG7, KP6_WG8, KP6_WK1, KP6_WK3, KP6_WK4, KP6_UW1, KP6_UW2, KP6_UW3, KP6_UW4, KP6_UW5, KP6_UW7, KP6_UW8, KP6_UW9, KP6_UW10, KP6_UK2, KP6_UK3, KP6_UK4, KP6_UO1, KP6_UO2, KP6_UU1, KP6_KK1, KP6_KK2, KP6_KK3, KP6_KO1, KP6_KO2, KP6_KO3, KP6_KR1, KP6_KR2, KP6_KR3
zaliczenie konwersatorium odbywa się na podstawie obecności, aktywności oraz projektu zespołowego. Student ma prawo do 2 nieobecności, kolejne należy zaliczyć u prowadzącej w ciągu 2 tygodni od nieobecności.
Kryteria oceniania
Zaliczenie konwersatorium odbywa się na podstawie obecności, aktywności oraz projektu zespołowego. Student ma prawo do 2 nieobecności, kolejne należy zaliczyć u prowadzącej w ciągu 2 tygodni od nieobecności.
Literatura
Literatura obowiązkowa:
1. Jak myśleć sprawniej : przewodnik myślenia innowacyjnego / Edward de Bono ; przeł. Marek Kowalczyk. 1999.
2. Sztuka kreatywnego myślenia. Gerard I. Nierenberg ; [przekł. Dariusz Bakalarz]. 1996.
3. Nauka o kreowaniu wiedzy : podręcznik kreatywnego naukowca i menedżera / Bazyli Poskrobko.2017
4. Techniki kreatywnego myślenia / Henryk Bieniok, Grażyna Gruszczyńska-Malec, Grażyna Królik. 2013.
5. O innowacjach / [red. prowadzący Joanna Perzyńska ; tł. zespół tłumaczy Harvard Business Review Polska]. 2014.
6. Kluczowe dane o kształceniu i innowacjach z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach w Europie / [ przetł. Jakub Czernik] ; Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sportu. 2011.
7. Aneks do skryptu dydaktycznego struktury modelu i rozwiązań praktycznych eksperymentalnego i innowacyjnego projektu Wrocławska Szkoła Przyszłości / Ryszard Maciej Łukaszewicz, Krystyna Leks.2020
8. Skuteczne zarządzanie procesami komunikacji jako element innowacyjnego zarządzania organizacją / Agnieszka Morawiak. 2018
Literatura uzupełniająca:
1. E.Nęcka, Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk 2001
2. J.P.Barszczewski, Przymus kreatywności jako źródło cierpień. Życie i praca w obliczu neoliberalnej polityki zarządzania, Katedra wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2017
3. J.Wolf Shenk, Siła duetów, PWN, Warszawa 2016
4. A.Biela, Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Samosedno, Warszawa 2015
5. C.M.Christensen, Przełomowe innowacje, Wydawnictwo Profesjonalne PWN, Warszawa 2010
6. Proces kreatywności w marketingu, pod red. A.Styś, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2006
7. E.Jerzyk, Proces kreatywności i jego uwarunkowania w obszarze marketingu, WAE, Poznań 2007
8. Robinson Ken, Oblicza umysłu. Ucząc się kreatywności, Element, 2016
9. Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu, pod red.A.Kosieradzka, edu-Libri, 2013
10. H. Gardner, Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, Media Rodzina, Poznań 2002
11. Design-driven Innovation. Changing the Rules of Competition by Radically Innovating What Things ean, Verganti R., Harvard Business review Press, Boston, 2009, http://www.designdriveninnovation.com/book.html
12. Innovation of Technology and Innovation of Meaning: Assessing Websites of Companies. E Łukasik, M Sroczan; 2nd Workshop on Social and Algorithmic Issues in Bussiness Support
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: