Kryzys bioróżnorodności 490-MS2-1PF1
Kierunek studiów:
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, nauki biologiczne
Rok studiów/semestr: I rok, II stopień , semestr zimowy
Bilans nakładu pracy studenta – udział w zajęciach 30 godz.
przygotowanie do zajęć i zaliczenia 5 godz.,
udział w konsultacjach związanych z zajęciami 40 godz.
Razem: 75 godzin, co odpowiada 3 pkt ECTS.
Wskaźniki ilościowe
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 70 godzin, co odpowiada 2,8 pkt ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 5 godz., co odpowiada 0,2 pkt ECTS.
W cyklu 2023:
Kierunek studiów: |
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Umiejętności:
Student potrafi analizować zjawiska i procesy przyrodnicze oraz analizować i prognozować procesy i zjawiska gospodarcze z
wykorzystaniem odpowiednich metod i narzędzi:
Student potrafi stosować podstawową terminologię specjalistyczną w języku ojczystym oraz obcym (na poziomie B2) w celu opisu
zagadnień przyrodniczych i społecznych:
Student stosuje odpowiednie techniki informacyjno-komunikacyjne, w tym przygotować krótkie wystąpienia, wyrażać swoje opinie oraz
prowadzić dyskusję stosując język specjalistyczny:
Kompetencje społeczne:
Student jest gotów do stałego uczenia się oraz korzystania z pomocy ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem
problemu:
KP7_WG1; KP7_WG3; KP7_WG4: KP7_UW2
Kryteria oceniania
Wykład - Warunkiem zaliczenia obecność i aktywność na zajęciach jest
Konwersatoria - pozytywne oceny z przygotowania prezentacji na tematy zaproponowane przez prowadzącego oraz wygłoszenie referatu.
Kryteria ocen zgodnie z kryteriami określonymi w §23 ust. 6 Regulaminu Studiów Uniwersytetu w Białymstoku przyjętego Uchwałą nr 2527
Senatu Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 26 czerwca 2019 roku.
Literatura
1. Dajdok Z., Pawlaczyk P. 2009. Inwazyjne gatunki roślin ekosystemów mokradłowych Polski. Wyd. Klubu Przyrodników. Świebodzin. pp.
167. https://www.wigry.org.pl/inwazyjne_mokradlowea.pdf
2. Elton Ch., 1967. Ekologia inwazji zwierząt i roślin. PWRiL. Warszawa. pp. 189.
3. Faliński J.,B. 2004. Inwazje w świecie roślin: mechanizmy, zagrożenia, projekt badań. Phytocoenosis 16 (NS). Sem. Geobot. 10: 1-32.
4. Tokarska-Guzik B. 2005. The establishment and spread of alien plant species (kenophytes) in the flora of Poland. Wyd. UŚl, Katowice.
192 pp.
5. Tokarska-Guzik B., Dajdok Z., Zając M., Zając A., Urbisz A., Danielewicz W., Hołdyński Cz. 2012. Rośliny obcego pochodzenia w
Polsce ze szczególnym uwzględnieniem gatunków inwazyjnych. GDOŚ. Warszawa. pp. 197.
6. Symonides E. 2008. Ochrona przyrody. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
7. Oryginalne publikacje naukowe.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: