Technologie informacyjne 490-MS2-1TINF
Rodzaj przedmiotu - obowiązkowy.
Dziedzina i dyscyplina nauki - nauki społeczne i nauki prawne.
Rok studiów/sem. - rok I, II st./sem. 1.
Forma studiów - stacjonarne.
Wymagania wstępne - podstawowe umiejętności obsługi komputera.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 15 godzin ćwiczeń
Metody dydaktyczne - wykład konwersatoryjny, metoda problemowa, dyskusja moderowana (w ramach ćwiczeń, również w ramach konsultacji), metoda pokazu.
Punkty ECTS - 2.
Bilans nakładu pracy studenta:
- udział w laboratoriach 15 godz.
- przygotowanie do zajęć 30 godz.,
- udział w konsultacjach związanych z zajęciami 15 godz.,
Razem: 60 godzin, co odpowiada 2 pkt
Ponadto studentom oferowana jest możliwość udziału w konsultacjach.
Po wcześniejszym uzgodnieniu terminu istnieje możliwość konsultacji online.
ECTS.
Wskaźniki ilościowe - nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 15 godz., co
odpowiada 0,6 pkt ECTS oraz nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela 35 godz., co odpowiada 1,4
pkt ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
w sali
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP7_UW3 - wykorzystać wiedzę teoretyczną i wyselekcjonowane informacje szczegółowe do przedstawienia własnych opinii na temat kontekstu historycznego aktualnych problemów międzynarodowych;
KP7_WK4 dogłębnie zasady ochrony praw własności intelektualnej na potrzeby przygotowania pracy magisterskiej i innych projektów;
KP7_UW2 krytycznie analizować różnorodne zjawiska na płaszczyźnie międzynarodowej, stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować w oparciu o źródła pozyskane m.in. w oparciu o IT;
KP7_UO2 organizować prace zespołu polegające na wyszukiwaniu, selekcjonowaniu i integrowaniu informacji z różnych źródeł;
KP7_UU1 planować oraz uczyć się przez całe życie doskonaląc kwalifikacje własne oraz innych;
KP7_KO1 popularyzacji wiedzy na temat stosunków międzynarodowych i ich historycznych uwarunkowań.
Kryteria oceniania
Obecność na zajęciach (dopuszczalna jedna nieobecność, pozostałe nieobecności wymagają zaliczenia na dyżurze nauczyciela), zaliczenie na ocenę (kolokwium, praca na zajęciach, wejściówki, których wyniki mogą podwyższyć ocenę końcową), wykonanie bloga internetowego na zadany temat.
Literatura
1. Filiciak M., Ptaszek G., Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2019.
2. Levinson P., Nowe nowe media, WAM, Kraków 2010, s. 35-97 (blogowanie), 98-132 (YouTube), 174-187 (MySpace), 189-204 (Facebook), 207-218 (Twitter), 236-256 (podcast, videocast)
3. Levy P., Drugi potop, [w:] Hopfinger M. (red.), Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Oficyna Naukowa, Warszawa 2015
4. Batorski, D., Korzystanie z Internetu – przemiany i konsekwencje dla użytkowników. [w:] Łukasz Jonak i inni (red.). Re: Internet – społeczne aspekty medium. Polskie konteksty i interpretacje. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2011, s. 119-152.
5. Krzysztofek, K., WEBski świat: mądrość tłumów sieciowych czy zbiorowe nieuctwo?. [w:] Keen A., Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2017, s. 11-23.
6. Andy Wibbels, Prowadź blog! Przewodnik dla małych firm.
7. Tomek Tomczyk (Kominek), Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj.
8. http://mlodytechnik.pl/m-technik/28457-testujemy-aplikacje-dla-ucznia-i-studenta
9. Nielsen Jakob, Budiu Raluca, Funkcjonalność aplikacji mobilnych.
10. Włodzimierz Gogołek, Wprowadzenie do informatyki dla humanistów.
11. A. Przegalińska, P. Oksanowicz „Sztuczna inteligencja. Nieludzka, arcyludzka”
12. Internet. Cloud computing. Przetwarzanie w chmurach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: