Grafika i komunikacja człowiek-komputer 510-IS1-2GRA
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka
Rok studiów / semestr: 2 / 4
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Przedmioty wprowadzające: Podstawy programowania strukturalnego, Wstęp do programowania obiektowego
Wykład: 15h
Laboratorium: 30h
Metody dydaktyczne: Metody dydaktyczne: wykład, laboratorium, programowanie, konsultacje
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład 15h
- laboratorium 30h
Przygotowanie do zajęć:
- wykład 5h
- laboratorium 5h
Zapoznanie z literaturą: 2h
Zadania programistyczne 10h
Przygotowanie do egzaminu 5h
Czas trwania zaliczenia wykładu: 1h
Udział w konsultacjach: 2h
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 50h, 2 ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 25h, 1 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Zna strukturę i funkcjonalność modułów biblioteki do tworzenia dwuwymiarowych gier komputerowych na przykładzie PyGame.
KP6_WG4, KP6_WG10, KP6_WG11
2. Zna algorytmy przetwarzania obrazów cyfrowych. KP6_WG3, KP6_WG5, KP6_WG1
3. Zna strukturę i funkcjonalność modułów silnika gier komputerowych Unity. KP6_WG4, KP6_WG11
Umiejętności:
4. Potrafi stworzyć dwuwymiarową grę komputerową z wykorzystaniem biblioteki PyGame. KP6_UW8, KP6_UK3
5. Potrafi zaimplementować wybrane algorytmy przetwarzania obrazów cyfrowych: zmiana intensywności, mieszanie, filtracja, modyfikacje
z zastosowaniem histogramu. KP6_UW6, KP6_UW7
6. Potrafi tworzyć scenę 3D w silniku gier komputerowych Unity i wykorzystać ją do implementacji gry 3D. KP6_UW15, KP6_UK3, KP6_UO2, KP6_UU1
Kompetencje społeczne:
7. Jest gotów do systematycznego uzupełniania swojej wiedzy z zakresu nowych trendów tworzenia gier komputerowych. KP6_KK1
Metody i
Kryteria oceniania
Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie wykładu i laboratorium na ocenę.
Literatura
Literatura podstawowa:
Jankowski M., Elementy grafiki komputerowej, WNT
Malina W., Smiatacz M., Metody cyfrowego przetwarzania obrazów, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT
J. D. Foley, A. van Dam, S. K. Feiner, J. F. Hughes, R. L. Phillips., Wprowadzenie do Grafiki Komputerowej, WNT
Geig M., Unity. Przewodnik projektanta gier: 24h do własnej gry, Helion
Sapio F., Unity : przepisy na interfejs gry, Helion
Literatura uzupełniająca:
Ross E., Ross J., Unity i C#. Podstawy programowania gier, Helion
Bond, J.R., Projektowanie gier przy użyciu środowiska Unity i języka C#. Helion
Uwagi
W cyklu 2023:
Student ma nabyć umiejętności i kompetencje tworzenia programów komputerowych implementujących zagadnienia z grafiki komputerowej i przetwarzania obrazów cyfrowych. Umiejętność tworzenia gier komputerowych wraz z interfejsem GUI i interakcją z użytkownikiem. Weryfikacja: Zaliczenie laboratorium - na podstawie ocen cząstkowych za programy komputerowe implementujące wybrane algorytmy i zagadnienia z tematyki przedmiotu. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: