Inżynieria oprogramowania 1 510-IS1-2IO1-23
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka
Rok studiów / semestr: 2 / 4
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych:
- wykład: 30 h
Metody dydaktyczne: wykład, prezentacja, dyskusja, konsultacje.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta (rodzaj aktywności i liczba godzin):
- Udział w zajęciach:
- - wykład: 30 h
- Przygotowanie do zajęć:
- - wykład: 8 h
- Studiowanie literatury: 12 h
- Przygotowanie do zaliczenia: 8 h
- Obecność na zaliczeniu: 2 h
- Udział w konsultacjach: 2 h
Wskaźniki ilościowe:
- Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 34 h / 1 ECTS
- nakład pracy studenta związany z zajęciami niewymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 28 h / 1 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
zdalnie
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
- Zna procesy i wybrane modele cyklu życia oprogramowania i systemów informatycznych. KA6_WG12, KA6_WG5
- Zna wybrane podejścia do rozwijania systemów i do prowadzenia przedsięwzięć informatycznych. KA6_WG12, KA6_UW15, KA6_UW17
- Zna podstawy obiektowego modelowania systemów z wykorzystaniem UML. KA6_WG4, KA6_WG8, KA6_UW15
- Rozumie konieczność ciągłego dokształcania się. KA6_UU1
- Dostrzega i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności informatyka. KA6_KO1
Kryteria oceniania
Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie na ocenę
Literatura
Literatura podstawowa:
- I. Sommerville, "Inżynieria oprogramowania", PWN, 2020
- P. Bourque, R.E. Fairley, "Guide to the Software Engineering Body of Knowledge (SWEBOK Guide)", Version 3.0, IEEE Computer Society, 2014, dostępna on-line [https://www.computer.org/education/bodies-of-knowledge/software-engineering]
- J. Werewka, "Wybrane zagadnienia zarządzania projektami w przedsiębiorstwach Informatycznych", Wyd. AGH, 2013, dostępna on-line [https://www.researchgate.net/profile/Jan-Werewka]
- S. Wrycza, P. Marcinkowski, K. Wyrzykowski, "Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych", Helion, 2005
Literatura uzupełniająca:
- K.E. Wiegers, J. Beatty "Specyfikacja oprogramowania. Inżynieria wymagań", Helion, 2014
- OMG, "Unified Modeling Language (UML), Version 2.5.1", 2017, dostępna on-line [https://www.omg.org/spec/UML]
- H. Kniberg, M. Skarin, "Kanban and Scrum: Making the Most of Both", InfoQ, 2009, dostępna on-line [https://www.infoq.com/minibooks/kanban-scrum-minibook/]
- R.C. Martin, "Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty", Helion, 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: