Techniki multimedialne 510-IS2-1TMUL-23
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ścisłe i przyrodnicze, informatyka
Rok studiów / semestr: 1 / 2
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Wykład: 15, Laboratorium: 15
Metody dydaktyczne: Metody tradycyjne (podające) - wykład, prezentacja, pokaz / demonstracja, Metody aktywizujące - ćwiczenia klasyczne, ćwiczenia symulacyjne, dyskusja, analiza przypadku.
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach:
- wykład 15h
- laboratorium 15h
Przygotowanie do zajęć:
- wykład 5h
- laboratorium 10h
Zapoznanie z literaturą: 10h
Sprawozdania, raporty z zajęć, prace domowe: 12h
Przygotowanie do egzaminu: 8h
Czas trwania egzaminu: 2h
Zadania projektowe realizowane w domu: 15h
Udział w konsultacjach: 11h
Wskaźniki ilościowe:
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 44h, 1,7 ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 60h, 2,3 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Wie i potrafi wymienić i scharakteryzować najpopularniejsze aplikacje wspomagające tworzenie aplikacji multimedialnych - KP7_WG9, KP7_WG10.
Zna i potrafi szczegółowo opisać budowę aplikacji multimedialnych, związanych z zagadnieniami z zakresu multimediów, grafiki, dźwięku i animacji komputerowej - KP7_WG9, KP7_WG10.
Ma podstawową wiedzę z zagadnień sprzętowej i programowej konfiguracji systemów operacyjnych dla zastosowań multimedialnych oraz zastosowań komputera jako narzędzia w tworzeniu interaktywnych aplikacji prezentacyjnych - KP7_WG9.
Zna i potrafi wyjaśnić wiedzę zdobytą w szerokim spektrum zastosowań komputera jako narzędzia w tworzeniu interaktywnych aplikacji prezentacyjnych łączących grafikę, dźwięk, animacje - KP7_WG10, KP7_WK1.
Umiejętności:
Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, przeanalizować problem i zaprojektować aplikację multimedialną zastosowaną do danego problemu - KP7_UU1, KP7_UW11.
Potrafi dobrać właściwą reprezentację wiedzy dla dziedziny multimediów, opracować odpowiednią strukturę bazy wiedzy, zaimplementować ją, potrafi znajdować niezbędne informacje w literaturze fachowej z dziedziny multimediów - KP7_UW12, KP7_UW13, KP7_UU1.
Potrafi w krytyczny sposób ocenić wyniki eksperymentów dobierając właściwą metodę wnioskowania przy tworzeniu interaktywnych aplikacji prezentacyjnych - KP7_UW11, KP7_UW12, KP7_UW13., KP7_UW15
Potrafi stworzyć aplikację multimedialną łączącą grafikę, dźwięk, film i animacje w dowolnej technologii informatycznej oraz zaprezentować i omówić jej działanie - KP7_UW11, KP7_UW12, KP7_UW13.
Potrafi myśleć i rozwiązywać problemy w kreatywny sposób oraz rozwijać się w aspekcie dziedziny multimediów - KP7_UO4, KP7_UU2.
Kompetencje społeczne:
Uzupełnia systematycznie swoją wiedzę z nowych zagadnień w obszarze technik multimedialnych i narzędzi do ich tworzenia - KP7_KR1.
Kryteria oceniania
Ogólna forma zaliczenia: zaliczenie wykładu na ocenę - test pisemny.
Laboratorium: wykonanie aplikacji multimedialnej, ocena prac.
Ocena końcowa zgodnie ze skalą ocen podaną w §23 ust. 6 Regulaminu Studiów UwB.
Literatura
Literatura podstawowa:
Bednarek J. Multimedia w kształceniu, Mikom, Warszawa 2006
Sayood K., Kompresja danych wprowadzenie, Wydawnictwo RM 2002, Warszawa
Bremer A., Sławik M., Technologia informacyjna z informatyką, Videograf, Warszawa 2002
Multimedia Projects in the Classroom: A Guide to Development
and Evaluation, Autors Timothy D. Green,Abbie Brown
Multimedia Systems, Concepts Standards and Practice
Ramesh Yerraballi, http://users.ece.utexas.edu/~ryerraballi/MSB/Contents.html
online journals, especially Multimedia
Literatura uzupełniająca:
Danowski B., Komputerowy montaż wideo – ćwiczenia praktyczne, Helion Gliwice 2006
Zimek R., SwiSHmax – animacje Flash – jakie to proste, Mikom , Warszawa 2007
Woźnicki J., Podstawowe techniki przetwarzania obrazu, WKŁ, Warszawa 1996.
Foley J.D. i inni, Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 2001
Sokół R., MP3 i DivX – ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice 2002
Kurose J., Ross K., Sieci komputerowe od ogółu do szczegółu z Internetem w tle, Helion 2006
Heim K., Metody kompresji danych, Mikom, Warszawa 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: