Biznes plan 510-IS2-2BPL-22
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne,ekonomia i finanse
Rok studiów/semestr: Studia drugiego stopnia, rok drugi, semestr czwarty
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 10 godzin, laboratorium 15 godzin
Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych z elementami dyskusji, na ćwiczeniach studium przypadku, dyskusja, przygotowanie prac w postaci biznes planu według zadanego wzorca, prezentacje własnych pomysłów biznesowych przed grupą
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta
Wykłady 10
Laboratorium 15
Przygotowanie się do laboratorium 15
Studiowanie literatury 15
Udział w konsultacjach 3
Przygotowanie się do egzaminu / zaliczenia 15
Egzamin 2
ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 75
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
- nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30h, 1.2 ECTS
- nakład pracy studenta, który nie wymaga bezpośredniego udziału nauczyciela: 45h, 1.8 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
2BPL_W01- Student zna fundamentalne dylematy przedsięviorców-KA7_WK3
2BPL_K01- Student inicjuje działania niezbędne do podjęcia praktycznej aktywności w tworzeniu pomysłu na biznes i weryfikowaniu tego pomysłu w
postaci biznes planu- KA7_KO1
2BPL_K02- Student rozumie ograniczenia własnej wiedzy i potrzebę dalszego kształcenia ze względu na dynamicznie dokonujące się zmiany w sferze gospodarczej-KA7_KK1
Kryteria oceniania
Do egzaminu dopuszczeni zostają Studenci którzy zaliczyli laboratorium na ocenę pozytywną.
Egzamin końcowy w formie pisemnej.
Zaliczenie laboratorium jest składową kilku elementów: przygotowania biznes planu według wzorca,prezentacja pomysłu biznesowego przed grupą, aktywność w czasie zajęć.
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. K. Opolski, K. Waśniewski, Biznes plan: jak go budować i analizować?. Wydawnictwo CeDeWu 2014.
2. C. Barrow, P. Barrow, R. Brown, Biznesplan w małej firmie. Wydawnictwo Helion 2009.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. J. Skrzypek, Biznes plan: model najlepszych praktyk, Wydawnictwo Poltext, 2012.
2. Tokarski, M. Tokarski, J. Wójcik, Biznesplan w praktyce. Wydawnictwo CeDeWu, 2014.
3. Robert Sasin, Entrepreneurship training, Wydano Warsaw School of Economics, Warszawa 2015.
4. Tokarski, M. Tokarski, J. Wójcik, Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan? Wydawnictwo CeDeWu, 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: