Język obcy- język angielski 520-KS1-2LEKA
Profil kształcenia: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy, Moduł 1
Dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina nauki: językoznawstwo
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 60 godzin lektoratu
Rok studiów II, semestr III i IV
Wymagania wstępne: Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą kontynuowanie lektoratu na poziomie B2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego CEFR
Metody dydaktyczne: ćwiczenia, konsultacje, dyskusja moderowana, metoda heurystyczna, metoda problemowa, praca w parach i grupach
Punkty ETCS: 3
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w zajęciach: 60 godzin
przygotowanie do zajęć: 25 godzin
konsultacje: 5 godzin
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagający bezpośrednio udziału nauczyciela - 65 godzin (2,5 pkt. ECTS)
- o charakterze praktycznym - 45 godzin (1,6 pkt. ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
Absolwent zna
podstawową terminologię kulturoznawczą i antropologiczną w języku polskim i w wybranym języku obcym KP6_WG3
UMIEJĘTNOŚCI
Absolwent potrafi
1) formułować opinie krytyczne o wytworach kultury na podstawie wiedzy naukowej i własnego doświadczenia w języku polskim i obcym na poziomie B2 KP6_UK2
2) komunikować się z osobami wywodzącymi się z różnych środowisk i tradycji kulturowych KP6_UK3
3) potrafi przygotowywać wystąpienia ustne, pisemne i prezentacje multimedialne, w języku polskim i języku obcym, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł KP6_UK4
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Absolwent jest gotów do
organizowania pracy własnej i pracy zespołowej, ma kompetencje do pracy w zespole na rzecz środowiska społecznego oraz działania w sposób przedsiębiorczy KP6_KO2
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny i ustny.
W zależności od obowiązujących regulacji, zastrzega się możliwość przeprowadzenia egzaminu końcowego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, również w formie testu na internetowej platformie edukacyjnej.
Literatura
Podręcznik podstawowy:
English File upper-intermediate 4th Edition, Christina Latham-Koenig, Clive Oxenden, Kate Chomacki, OUP 2020
Materiały uzupełniające i specjalistyczne:
1. The Routledge Handbook of English for Academic Purposes, Ken Hyland and Philip Shaw, Routledge 2020
2. Exploring British Culture, Jo Smith, Cambridge 2012
3. Oxford EAP, Edward de Chazal, Sam McCarter, Oxford 2013
4.Bored? Games!, Preston Publishing 2018
5. Career Paths. Social Media Marketing, Sylvia Davidson and Jenny Dooley, Express Publishing 2020
Wybrane materiały z akredytowanych stron internetowych:
www.oup.com/elt (Oxford University Press), www.onestopenglish.com (MacMillan), BBC English,www.linguahouse.com, www.ted.com, writeandimprove.com, www.kialo.com, www.factitious.augamestudio.com, learnenglish.britishcouncil.org, www.universaldesign.com, https://www.washington.edu/doit/sites/default/files/atoms/files/UDHE-PP_12_18_18_tagged_Compressed_0.pdf, eslbrains.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: