Warsztaty: dziennikarskie, teatralne, filmowe, fotograficzne, etnograficzne 520-KS1-2WAR2
1. Profil studiów: ogólnoakademicki
2. Forma studiów: stacjonarne
3. Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy
4. Dziedzina: dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina nauki: nauki o kulturze i religii
5. Rok studiów/semestr: II rok I stopnia, IV semestr
6. Wymagania wstępne: elementarne wiadomości z zakresu wiedzy o kulturze regionu
7. Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 godzin laboratorium
8. Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, dyskusja i ćwiczenia warsztatowe w terenie.
9. Punkty ECTS: 2
10. Bilans nakładu pracy studenta:
– udział w laboratorium – 30 godzin;
– analiza i opracowanie zebranego materiału w oparciu o literaturę przedmiotu – 25 godzin;
– konsultacje – 5 godzin;
Razem: 60 godzin.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
– wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 35 godzin
– o charakterze samodzielnym – 25 godzin.
W cyklu 2023:
1. Profil studiów: ogólnoakademicki |
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza - absolwent zna i rozumie:
KA6_WG1 - miejsce i znaczenie nauk o kulturze i religii w relacji
do nauk humanistycznych oraz społecznych, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną
KA6_WK2 - główne kierunki i tendencje przeobrażeń we współczesnej kulturze
Umiejętności - absolwent potrafi:
KA6_UW3 - formułować i analizować problemy badawcze, dobierać metody i narzędzia, opracowywać i prezentować wyniki pracy
KA6_UW5 - stworzyć i zaprezentować proste opracowania krytyczne oraz wytwory własnej pracy (artystycznej, naukowej) z zastosowaniem właściwych metod i narzędzi
KA6_UK3 - komunikować się z osobami wywodzącymi się z różnych środowisk i tradycji kulturowych
Kompetencje społeczne - absolwent jest gotów do:
KA6_KK1 - wykorzystywania posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności, rozumie potrzebę ustawicznego dokształcania się i rozwoju zawodowego
KA6_KO2 - organizowania pracy własnej i pracy zespołowej, ma kompetencje do pracy w zespole na rzecz środowiska społecznego oraz działania w sposób przedsiębiorczy
Kryteria oceniania
Opracowanie w formie tekstu materiałów zebranych w trakcie badań terenowych
Dopuszczone są dwie nieobecności na zajęciach
Literatura
Angrosino Michael, Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa 2010.
Banks Marcus, Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa 2013.
Hammersley Martyn, Atkinson Paul, Metody badań terenowych, Poznań 2000.
Kostera Monika, Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Warszawa 2003.
Kvale Steinar, Prowadzenie wywiadów, Warszawa 2012.
Flick Uwe, Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2012.
Kopczyńska-Jaworska Bronisława, Metodyka etnograficznych badań terenowych, Łódź 1971.
Silverman David, Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Warszawa 2012.
Silverman David, Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: