Metody autoprezentacji 520-KS1-3MAP
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Przedmiot do wyboru; blok zajęć konwersatoryjnych
Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina nauk humanistycznych; dyscyplina - kulturoznawstwo
Rok studiów/semestr: III rok Iº
Wymagania wstępne:
Student przystępujący do zajęć powinien - posiadać pogłębioną wiedzę z zakresu poprawności językowej oraz w stopniu zaawansowanym umieć selekcjonować wypowiedzi medialne pod względem zgodności w obowiązującą normą językową, przez pryzmat stosowności komunikatu.
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin – konwersatorium
Metody dydaktyczne: aktywizujące (głównie psychotesty) oraz podające w postaci prezentacji multimedialnych
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta: udział w wykładach: 15h; udział w ćwiczeniach: 15 h; przygotowanie do zajęć: 15 h; przygotowanie prezentacji projektu i obecność: 7h + 3h =10h. Razem 55 h
Wskaźniki ilościowe: nakład pacy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 30 h (= 1 pkt ECTS); o charakterze praktycznym: 15 +10 = 25 h (= 1 pkt ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie główne kierunki w obrębie nauk o kulturze i religii, zwłaszcza nauk o języku i nauk o komunikacji społecznej (KA6_WG4).
W zakresie umiejętności absolwent potrafi: interpretować teksty kultury, wykrywać podstawowe zależności między tezami różnych wypowiedzi kulturoznawczych formułowanych ustnie i pisemnie, posiada umiejętności tworzenia prostych opracowań krytycznych
oraz wytworów własnej pracy (artystycznej, naukowej) w różnych formach, posiada umiejętności przygotowania wystąpień ustnych,
pisemnych i prezentacji multimedialnych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych i różnych źródeł, ma umiejętności językowe w
zakresie podstawowej terminologii kulturoznawczej (KA6_UU2, KA6_UW1, KA6_UK1).
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: ustawicznego doskonalenia się językowego i zawodowego, na podstawie twórczej analizy sytuacji i problemów; samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania, rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za przekazywaną różnymi kanałami i w różnych formach wiedzę (KA6_KK1, KA6_KK3, KA6_KR2).
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę, którego podstawą jest obecność, aktywność oraz wygłoszenie referatu.
Literatura
1. Z. Bauman, Kultura w płynnej nowoczesności, Warszawa 2011.
2. (red.) J. Bartmiński, Współczesny język polski, Lublin 2001.
3. M. Bugajski, Język w komunikowaniu, Warszawa 2007.
4. J. Bralczyk, K. Mosiołek-Kłosińska (red.), Język w mediach masowych, Warszawa 2000.
5. J. Grzenia, Komunikacja językowa w Internecie, Warszawa 2007.
6. G. Kawasaki, P. Fitzpatrick, Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Sztuka autopromocji w mediach społecznościowych, Gliwice 2014.
7. J. Kleiman, M. W. Cooper, Autopromocja. Pokaz, na co Cię stać –szefowi, podwładnym, klientom, Gliwice 2015.
8. B. Kreja, Mówię, więc jestem. Rozmowy o współczesnej polszczyźnie, Gdańsk 2000 (cz. I), 2001 (cz. II).
9. I. Loewe, E. Tyc, A. Kalisz (red.), Dyskurs autopromocyjny i jego współczesne odsłony, t.1, Katowice 2015.
10. G. Majkowska, H. Satkiewicz, Język w mediach, [w:] Polszczyzna 2000. Orędzie o stanie języka na przełomie tysiącleci, pod red. W. Pisarka, Kraków 1999.
11. M. Oczkoś, Paszczodźwięki. Mały poradnik dla wielkich mówców, Warszawa 2013.
12. -, Sztuka mówienia. Bez bełkotania i faflunienia, Warszawa 2015.
13. M. Orłoś, Jak występować i zabłysnąć, Warszawa 2015.
14. W. Pisarek, Słowa między ludźmi, Warszawa 2004.
15. J. Podracki, E. Wolański (red.), Język w mediach elektronicznych, Warszawa 2008.
16. J. Stewart, Mosty zamiast murów, Warszawa 2000.
17. B. Skowronek, Mediolingwistyka, Kraków 2013.
18. M. Steciąg, M. Bugajski (red.), Świadomość językowa w komunikowaniu, Zielona Góra 2012.
19. K. Ożóg, Polszczyzna przełomu XX i XXI wieku, Rzeszów 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: