Public Relations 530-ZN1-2XPUR
Profil studiów ogólnoakademicki
- forma studiów niestacjonarne,
- rodzaj przedmiotu kierunkowy,
- dziedzina i dyscyplina: nauki społeczne, nauki o zarządzaniu i jakości
- rok studiów 2, semestr 3,
- wymagania wstępne: ogólna wiedza marketingowa
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 9 godzin wykładu i 9 godzin ćwiczeń,
Metody dydaktyczne:
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji
w trakcie wykładu,
- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, studia przypadku
Liczba godzin:
Udział w wykładach 9
Przygotowanie do zaliczenia wykładu 5
Udział w ćwiczeniach 9
Zapoznanie się z literaturą 11
Przygotowanie projektów na ćwiczenia 13
Udział w konsultacjach 3
Punkty ECTS: 2
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 21h; 0,84 ECTS
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
1. 2XPUR_W01 - ma zaawansowaną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach PR (KA6_WG1)
2. 2XPUR_W02 - ma zaawansowaną wiedzę o normach i regułach (organizacyjnych, etycznych i prawnych) organizujących struktury i instytucje społeczne w dziedzinie public relations i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania (KA6_WG2)
3. 2XPUR_W03 -posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami w kwestii public relations w skali krajowej, międzynarodowej, międzykulturowej (KA6_WK4)
UMIEJĘTNOŚCI
4. 2XPUR_U01 - potrafi przygotować prace pisemne i prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu public relations właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowywania prac i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów z wykorzystaniem technologii informacyjnych (KA6_UK1)
5. 2XPUR_U02 - potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu zagadnieniu z zakresu public relations, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych z użyciem specjalistycznej terminologii; a także potrafi brać udział w debacie nt. public relations (KA6_UK2)
6. 2XPUR_U01 - potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności a także planować i realizować własny, proces uczenia się z przez całe życie zakresu public relations (KA6_UU1)
Kryteria oceniania
Wykład połączony z prezentacją multimedialną. Zaliczenie w formie pisemnej.
Ćwiczenia - prezentacje studentów, analiza studiów przypadków. Przygotowane prezentacje przez studentów, obecność na zajęciach
stanowią podstawę zaliczenia.
Literatura
D. Tworzydło, Z. Chmielewski, Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem, Kraków 2010.
A. Adamus-Matuszyńska, R. Maćkowska (red.), Public relations : sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce :nowe narzędzia i tradycyjne techniki, Wydawnictwo Naukowe "Śląsk", Katowice 2013.
P. Andrzejewski, P. Deszczyński, Public relations, Wydawnictwo Uniwersytetu Poznańskiego, Poznań 2013.
M. Adamik-Szysiak, W. Magusia (red.), Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations,Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Składowskiej, Lublin 2013.
W. Budzyński, PR public relations: wizerunek, reputacja, tożsamość, Poltext, Warszawa 2018.
D. Meerman Scott, Nowe zasady marketingu i PR: jak poprzez social media, podcasty, content marketing, newsjacking oraz sztuczną inteligencję dotrzeć bezpośrednio do kupujących, przekład Aleksandra Samson-Banasik, MT Biznes, Warszawa 2022.
D. Tworzydło, Public relations. Praktyka komunikowania 3.0, Wydawnictwo Naukowe PWN SA, Warszawa 2023.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: