Merchandising 530-ZN1-3SMER
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Niestacjonarne
Dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów: 3, Semestr: 5
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 9 godzin wykład
9 godzin ćwiczenia
Wymagania wstępne: Podstawy marketingu
Metody dydaktyczne:
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu,
- studia przypadku
- projekty grupowe studentów
Punkty ECTS 2
Bilans nakładu pracy studenta :
- wykład 9 godz.
- ćwiczenia 9 godz.
- realizacja własnych projektów ćwiczeniowych - 16 godz.
- studiowanie literatury - 6 godz.
- udział w konsultacjach - 4 godz.
- przygotowanie do egzaminu - 7 godz.
- egzamin - 1 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 52
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 23; punkty ECTS 0,92
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
ZN1-3SMER_WG1 Student ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji handlowych oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych
ZN1-3SMER_WK4 posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami w handlu detalicznym
UMIEJĘTNOŚCI
ZN1-3SMER_UW3 Student potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i marketingu w podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów w pracy zawodowej w handlu i usługach
ZN1-3SMER_UW4 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i marketingu do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania
ZN1-3SMER_UW5 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu
KOMPETENCJE
ZN1-3SMER_K02 Wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej
Kryteria oceniania
Wykład: Zaliczenie pisemne w postaci testu w formie stacjonarnej
Kryteria oceny:
50-60 pkt dst
61-70 pkt dst +
71-80 pkt db
81-90 pkt db +
91-100 pkt bdb
Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie prac indywidualnych, grupowych i aktywności.
Nieobecności na ćwiczeniach: - dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność na ćwiczeniach (2 godz. dydaktyczne); nieobecności przekraczające dopuszczalny limit powinny być zaliczane na konsultacjach
Dodatkowo Student ma możliwość uzyskania 30% końcowej oceny na podstawie aktywności podczas wykładów
Literatura
1. Borusiak B., Merchandising, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2009.
2. Binsztok A., Zuzański T.,Jak oczarować klientów w sklepie, czyli merchandising z elementami psychologii zachowań konsumenckich, Onepress, Gliwice 2016.
3. Witek L., Merchandising w Małych i Dużych Firmach Handlowych, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2007.
Literatura uzupełniająca:
1. Morgan T., Merchandising. Projektowanie przestrzeni sklepu, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 2008.
2. Diamond J., Merchandising. Magnetyzm przestrzeni handlowej.
One Press, Warszawa 2007.
Uwagi
W cyklu 2023:
zimowy, ZS, dr A. Kondej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: