Strategie przedsiębiorstw handlowych 530-ZN1-3SSPH
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy
Dziedzina nauki: Nauki społeczne
Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości
Studia I stopnia
Rok studiów:3
Semestr: 5
Wymagania wstępne: Podstawy zarządzania
Liczba godzin dydaktycznych: wykłady 9h, ćwiczenia 15h
Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z elementami dyskusji wsparty prezentacją multimedialną; Ćwiczenia - studia przypadku, aktywność
ECTS = 4 punkty
Nakład pracy studenta:
Udział w wykładach = 9h
Udział w ćwiczeniach = 15h
Udział w konsultacjach = 6h
Przygotowanie do ćwiczeń = 40h
Przygotowanie do zaliczenia = 30h
Łączny nakład pracy studenta: 100h.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 30 godz. 1,20 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
UMIEJĘTNOŚCI
(ZN1-3SSPH_WG1) ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych
(ZN1-3SSPH_WK3) ma podstawową wiedzę odnośnie powstawania, funkcjonowania, przekształcania i rozwoju organizacji handlowych
(ZN1-3SSPH_WK4) posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami handlowymi w skali krajowej, międzynarodowej, międzykulturowej
(ZN1-3SSPH_WK7) posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji handlowych oraz procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny i przebieg
UMIEJĘTNOŚCI
(ZN1-3SSPH_UW1) potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych w długofalowej perspektywie czasowej
(ZN1-3SSPH_UW4) wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i dziedzin komplementarnych do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów strategicznych
(ZN1-3SSPH_UO1) potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
(ZN1-3SSPH_UU1) potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
KOMPETENCJE
(ZN1-3SSPH_KO2) wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności społeczno-gospodarczej
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne w formie testu pisemnego zawierającego 15 pytań z wielokrotnością odpowiedzi (od jednego do trzech prawidłowych odpowiedzi). Dodatkowo, ocena może zostać podwyższona przez aktywność studenta w trakcie wykładu ( polegająca na wypowiadaniu się i prezentowaniu własnych opinii i przemyśleń). Aby przystąpić do egzaminu konieczne jest uzyskanie zaliczenia ćwiczeń.
Ćwiczenia zaliczane są na podstawie aktywności na zajęciach i poziomu rozwiązywanych zadań. Na zaliczenie ćwiczeń niezbędne jest uzyskanie 51% punktów możliwych do zdobycia.
Literatura
Podstawowa
1. T. Domański, Strategie rozwoju handlu, PWE 2005
2. Strategie konkurencji w handlu detalicznym w warunkach globalizacji rynku, M. Sławińska (red. nauk.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu
3. H. Mruk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE 2000
4. R. Hammond, Smart Retail: Winning Ideas and Strategies from the Most Successful Retailers in the World (4th edition), Pearson Business 2017.
Pomocnicza
1. A. Stabryta, Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN 2022.
2. Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN 2022.
Uwagi
W cyklu 2023:
Semestr zimowy |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: