Marketing B2B 530-ZN1-3XMBB
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Specjalnościowy; Moduł 5
Dziedzina i dyscyplina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr 6
Wymagania wstępne: Marketing i Badania marketingowe
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 9 godz.; ćwiczenia 18 godz.
Metody dydaktyczne: wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, studia przypadku, zadania grupowe, pisemne zaliczenie końcowe
Formy zaliczenia przedmiotu: egzamin, pisemne zaliczenie końcowe
Punkty ECTS 4
Bilans nakładu pracy studenta
- udział w wykładach 9 godz.
- studia literaturowe 15 godz.
- przygotowanie do egzaminu końcowego 15 godz.
- egzamin 2 godz.
- udział w ćwiczeniach 18 godz.
- przygotowanie do ćwiczeń 15 godz.
- udział w konsultacjach 16 godz.
- przygotowanie do zaliczenia końcowego 10 godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin 45 punkty ECTS 1,8
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
3XMBB_W01 Student posiada wiedzę na temat roli więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych na rynku przemysłowym (KA6_WG1)
3XMMBB_W02 Student posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami na rynku przemysłowym (KA6_WK4)
UMIEJĘTNOŚCI
3XMBB_U01 Potrafi prawidłowo analizować i interpretować przyczyny konkretnych zjawisk gospodarczych na rynku przemysłowym (KA6_UW1)
3XMBB_U02 Potrafi pozyskiwać dane rynkowe niezbędne do rozwiązywania konkretnych problemów i podejmowania decyzji na rynku przemysłowym (KA6_UW2)
3XMBB_U03 Wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do analizowania i rozstrzygania konkretnych problemów rynkowych (KA6_UW4)
3XMBB_U04 Potrafi analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji i jej otoczeniu marketingowym w kontekście decyzji biznesowych (KA6_UW5)
3XMBB_U05 Potrafi przygotować wypowiedź ustną poświęconą konkretnemu problemowi marketingowemu, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowanych wystąpień ustnych (KA6_UK2)
3XMBB_U06 Potrafi pracować w grupie przyjmując różne role (KA6_U01)
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
3XMBB_K01 Wykazuje postawę kreatywności i przedsiębiorczości proponując innowacyjne rozwiązania w przypadku rynku przemysłowego (KA6_K02)
Kryteria oceniania
Skala ocen z zaliczenia ćwiczeń oraz egzaminu odpowiada skali określonej w par. 23 Regulaminu studiów UwB.
Minimalny wymagany próg do zaliczenia przedmiotu/ćwiczeń wynosi 51% maksymalnej liczby punktów.
Literatura
J. Skorupska, P. Truszkowski (red.) , B2B E-commerce: podręcznik menedżera, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023.
A. Czubała [et al.], Marketing usług, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
M. D. Hutt, T. W. Speh, Business marketing management, South-Western/Cengage Learning, Mason 2010.
A. Olczak, M. Urbaniak, Marketing B2B w praktyce gospodarczej, Difin, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: