Marketing na rynkach zagranicznych 530-ZN1-3XMRZ
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny
Moduł: M_5a
Rok studiów /semestr: Studia pierwszego stopnia, rok III, semestr V
Dziedzina nauki oraz dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości
Punkty ECTS - 2
Wymagania wstępne: znajomość podstawowych zagadnień marketingowych
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć wykład - 9
ćwiczenia - 9
Wykład -metody: wykład tradycyjny z prezentacją multimedialną angażujący studentów do zadawania pytań
Ćwiczenia- metody: projekty zespołowe, analiza przypadku, dyskusja.
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach – 9 godz.
Udział w ćwiczeniach – 9 godz.
Przygotowanie do ćwiczeń– 9 godz.
Udział w konsultacjach – 7 godz.
Przygotowanie do zaliczenia wykładu - 6 godz.
Studia literaturowe – 10 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 50 godzin
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 25 godz., 1 ECTS.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Ogólnie: w sali | W cyklu 2023: mieszany: w sali i zdalnie |
Efekty kształcenia
3XMRZ_W01 ma podstawową wiedzę w zakresie działań marketingowych podejmowanych przez przedsiębiorstwa na rynkach zagranicznych (KA6_WK4)
3XMRZ_U01 potrafi przygotować prezentacje multimedialne poświęcone konkretnemu zagadnieniu z zakresu marketingu na rynkach zagranicznych, właściwie dobierając i weryfikując materiały źródłowe do przygotowywania prac i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów (KA6_UK1)
3XMRZ_U01 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności (KA6_UU1)
Kryteria oceniania
Metody: wykład tradycyjny z prezentacją multimedialną angażujący studentów do zadawania pytań. Egzamin w formie testu. Zalicza min.
51% punktów możliwych do zdobycia
Ćwiczenia- metody: prezentacje/projekty zespołowe, analiza przypadku, dyskusja. Zalicza min. 51% punktów możliwych do zdobycia ze wszystkich
aktywności na zajęciach (projekty zespołowe, analiza przypadku, dyskusja).
Skala ocen z zaliczenia ćwiczeń oraz egzaminu odpowiada skali określonej w par. 23 Regulaminu studiów UwB.
Minimalny wymagany próg do zaliczenia przedmiotu/ćwiczeń wynosi 51% maksymalnej liczby punktów.
Warunkiem przystąpienia do zaliczenia wykładu jest zaliczenie ćwiczeń na ocenę pozytywną.
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
W. Grzegorczyk, Marketing na rynkach międzynarodowych: badania, decyzje, organizacja, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020
Rakesh M. J., International marketing, University Press, Oxford 2014.
W.Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011
A.Limański, I.Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
W. Patrzałek., Zachowania podmiotów w warunkach globalizacji rynków, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010.
Horská E., International marketing, Wydawnictwo Episteme, Kraków 2014.
W cyklu 2023:
1. A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: