Zarządzanie w korporacjach międzynarodowych 530-ZN1-3XZKM
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Przedmiot specjalnościowy
Dziedzina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, III rok, 5 semestr
Wymagania wstępne: Podstawy zarządzania i marketingu
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 18 h
Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i
dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu.
Formy zaliczenia przedmiotu:
-zaliczenie na ocenę w formie zaliczenia pisemnego w postaci testu w formie online.
Dodatkowo Student może uzyskać do 30% oceny końcowej na podstawie aktywności podczas wykładów.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta :
- wykład 18 godz.
- przygotowanie do wykładu - 12 godz.
- udział w konsultacjach - 4 godz.
- przygotowanie do zaliczenia - 16 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 50
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 22; punkty ECTS 0,88
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
ZN1-3XZKM_WG1 Ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w organizacjach międzynarodowych oraz rządzących nimi prawidłowościami, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych. KA6_WG1
ZN1-3XZKM_WK4 Posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących w ramach korporacji międzynarodowych, w tym w skali międzykulturowej.
Umiejętności
ZN1-3XZKM_UW2 Potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie funkcjonowania korporacji międzynarodowych.
ZN1-3XZKM_UU1 Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania w korporacjach międzynarodowych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne w formie stacjonarnej. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej 51% punktów możliwych do uzyskania.
Literatura
Literatura podstawowa:
Strategic management: Concepts and cases, Fred R. David, wyd. 11.
Akehurst G., Alexander N., The internationalization of retailing, Taylor and Francis, Obingdon 2013
Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe, Warszawa-Łódź 2001.
Noga M., Stawicka M. K. (red.), Globalizacja a konkurencyjność w gospodarce światowej, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2008.
Uwagi
W cyklu 2023:
Semestr zimowy |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: