Etykieta w biznesie 530-ZN2-1EBI
Profil studiów Ogólnoakademicki
Forma studiów niestacjonarne,
Rodzaj przedmiotu – przedmiot humanizujący
Rok studiów /semestr I rok studiów drugi stopień, semestr I
Wymagania wstępne - Brak wymagań wstępnych
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć - 18 godzin wykładu
Metody dydaktyczne - wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu,
Punkty ECTS - 2 pkt
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach – 18 godz.
Konsultacje –2 godz.
Przygotowanie do zaliczenia – 30 godz.
Łączny nakład pracy studenta: 50 godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 20 godz.- 0,8 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EBI_WG01 ma rozszerzoną wiedzę w zakresie etykiety w biznesie, jako obszaru nauki o zarządzaniu i powiązania tej problematyki z innymi naukami KA7_WG1
EBI_WG02 posiada pogłębioną wiedzę o zasadach poprawnego zachowania się w relacjach biznesowych w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej KA7_WG3
EBI_WG03 ma rozszerzoną wiedzę na temat powstania zasad etykiety w biznesie KA7_WG5
EBI_WG04 ma pogłębioną wiedzę o zasadach poprawnego zachowania się w działalności biznesowej, o źródłach tych zasad, ich naturze i zmianach KA7_WG7
EBI_KR01 potrafi zachowywać się zgodnie z zasadami etykiety w sytuacjach biznesowych KA7_KR1
Kryteria oceniania
Zaliczenie w formie pisemnej (test). Na zaliczenie należy zdobyć minimum 51% punktów możliwych do zdobycia.
Ogólne warunki określa Regulamin studiów Uniwersytetu w Białymstoku (Załącznik do Obwieszczenia nr 6/2022 Rektora Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 7 grudnia 2022 r.).
Literatura
Podstawowa:
1. W.Szymczak, Etykieta w biznesie i administracji publicznej z elementami protokołu dyplomatycznego, Difin, Warszawa 2019;
2. A.Jarczyński, Etykieta w biznesie : praktyczny poradnik savoir-vivre’u, Wyd.Helion, Gliwice 2015;
3. I.Kamińska-Radomska, Współczesna etykieta biznesu w codziennej praktyce w Polsce, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2015.
Dodatkowa:
1.G.Rosa, I.Ostrowska, K.Słupińska, L.Gracz, Komunikacja międzykulturowa w biznesie, edu-Libri, Kraków, Legionowo 2018;
2. J. Modrzyńska, Protokół dyplomatyczny, etykieta i zasady savoir-vivre’u, Wolters Kluwer, Warszawa 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: