Komunikacja w biznesie 530-ZN2-1KWB
Profil studiów Ogólnoakademicki.
Forma studiów niestacjonarne.
Rodzaj przedmiotu Moduł 1 - Przedmioty Ogólne
Dziedzina i dyscyplina - dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości.
Rok studiów/semestr - Rok pierwszy, semestr drugi
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów) Brak wymagań wstępnych.
Liczba godzin dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 18 godzin ćwiczeń.
Metody dydaktyczne: analiza studiów przypadków, zadania grupowe, dyskusje w grupie, referaty/prezentacje
Punkty ECTS 3
Bilans nakładu pracy Studenta
Udział w ćwiczeniach - 18 godzin
Przygotowanie do ćwiczeń, (w tym do kolokwium, prezentacji)- 51 godziny
Konsultacje - 6 godzin
Łączny nakład pracy Studenta 75 godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy Studenta związany z zajęciami:
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela 24 godz. 0,96 ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
KWB_UW01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę o komunikowaniu się, poddając ją krytycznej analizie, do rozwiązywania problemów z tego zakresu (KA7_UW5)
KWB_UK01 Student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych dotyczących komunikacji (KA7_UK2)
KWB_UK02 Potrafi wykorzystać środki językowe oraz zwroty charakterystyczne dla języka specjalistycznego oraz używać go we wszystkich formach komunikacji, aby porozumiewać się w środowisku zawodowym i poza nim na tematy z zakresu zarządzania (KA7_UK3)
KWB_UK03 Potrafi wykazać się pogłębioną umiejętnością rozumienia, analizowania, przetwarzania i komunikowania informacji w zakresie nauk o zarządzaniu i jakości; a przede wszystkim potrafi brać udział i prowadzić debatę dotyczącą zagadnień zawodowych (KA7_UK5)
KWB_UO01 Student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role, w szczególności rolę przywódcy; potrafi proponować rozwiązania konkretnych problemów w obszarze komunikacji, podejmować rozstrzygnięcia w tym zakresie oraz wdrażać proponowane rozwiązania (KA7_UO1)
KWB_UK01 Student ma pogłębioną świadomość konieczności samodzielnej i krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz odbieranych treści, uwzględniając dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących na świecie i ich wpływ na poziom posiadanych kompetencji (KA7_UK1)
Kryteria oceniania
Oceniana jest aktywność studenta taka jak: aktywność na zajęciach, poziom rozwiązywanych zadań/casów, poziom przygotowanej prezentacji, kolokwium
Literatura
Literatura podstawowa:
1. W.Knapik, B.Kiełbasa, Komunikacja społeczna w ujęciu interdyscyplinarnym. Komunikacja biznesowa, Wydawnictw UR w Krakowie, Kraków 2019,
2. Negocjacje i komunikacja. Wybrane aspekty, pod.red. L.Gracza, K.Słupińskiej, edu-Libri, Kraków-Legionowo 2018,
3. W. Smid, Humanistyczne aspekty komunikowania w biznesie, CeDeWu.pl, Warszawa 2016,
Literatura dodatkowa:
1. M.Cyrklaff-Gorczycka, Komunikacja interpersonalna i psychologiczne aspekty pracy z ludźmi, Wyd. Naukowe i Edukacyjne Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, warszawa 2023.
2. J. Biesaga-Słomczewska, Rozwój i doskonalenie umiejętności negocjacyjnych, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020.
3. Robbins P. R., Organizational Behavior, Prentice Hall International, Inc, New Yersey 2001.
W cyklu 2023:
|
W cyklu 2024:
Literatura podstawowa: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: