Marketing międzynarodowy 530-ZN2-2MMN
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma i stopień studiów: niestacjonarne, 2 stopień
Rodzaj przedmiotu: kierunkowy. Moduł 3
Rok studiów /semestr: 2 rok/semestr 3
Wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład: 9 godzin, ćwiczenia 18 godzin
Metody dydaktyczne:
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji
w trakcie wykładu,
- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, dyskusja
Liczba punktów ECTS: 4 (100 godzin)
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w wykładach - 9
Udział w ćwiczeniach - 18
Przygotowanie do ćwiczeń i wykonanie zadań - 40
Udział w konsultacjach - 6
Przygotowanie do egzaminu/ studia literatury - 25
Egzamin końcowy - 2
Łączny nakład pracy studenta w godz.: 100 godzin
Wskaźniki ilościowe:
Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela - 35h; 1,4 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
2MMN _W01 ma wiedzę na temat działań marketingowych przedsiębiorstw międzynardowych oraz o występujących między nimi powiązań, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi występujących w ramach relacji rynkowych (KA7_WG4)
Umiejętności
2MMN _U06 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów marketingowych (KA7_UW6)
Kompetencje
2MMN _K01 wykazuje postawę kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości w podejmowanej aktywności marketingowej w tym międzynarodowej (KA7_K03)
Kryteria oceniania
Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu.
Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, dyskusja.
Formy zaliczenia przedmiotu:
- ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie sumy punktów uzyskanych ze wskazanych w metodach aktywności na zajęciach oraz
jakości realizowanych projektów, zalicza min 51% sumy zgromadzonych punktów
- egzamin końcowy pisemny w formie pisemnej, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń
Punktacja na zaliczenia:
91-100% punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra
81-90% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra plus
71-80% punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra
61-70% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna plus
51-60% punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna
Literatura
1. A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
2. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.
3. M. J. Rakesh, International marketing, University Press, Oxford 2014.
4. E. Horská, International marketing: within and beyond, Wydawnictwo Episteme, Krakow 2014.
5. M. R. Czinkota, A. Ronkainen, G. Zvobgo, International marketing, 2nd edition, University Press, Oxford 2014.
6. A. Wąsowska, Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych: mikrofundamenty umiędzynarodowienia firmy, Wydanie I, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2019.
7. W. Grzegorczyk, Marketing na rynkach międzynarodowych: badania, decyzje, organizacja, Wydanie I, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020 [https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2020/12/Grzegorczyk_Marketing-na-rynkach-oa.pdf].
8. J. Pyka, Zarządzanie i marketing na globalnym rynku. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Arterior, Katowice 2021 [https://www.gwsh.pl/content/biblioteka/org/pdf/Pyka_zarzadzanie_e-book.pdf]
9. K. Szymanska, The best practice of marketing management in Polish and international enterprises: the marriage of science and business: case studies, First edition, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: