Zarządzanie karierą I 530-ZS1-1ZK1
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Przedmiot kształcenia ogólnego
Dziedzina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, I rok, I semestr
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Ćwiczenia 15 h
Metody dydaktyczne: zajęcia prowadzone metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego ze studentów. Symulacje,
case study, testy, dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry.
Tematyka:
1) Planowanie i budowanie ścieżek kariery jako element strategii firmy
2) Typy karier zawodowych
3) Kompetencje jako czynnik pomiaru potencjału pracownika
4) Określenie pożądanych kwalifikacji pracownika
5) Korzyści wynikające z planowania indywidualnych ścieżek karier
6) Proces rekrutacji i selekcji pracowników (budowanie marki kandydata; autoprezentacja; formy rekrutacji; metody i narzędzia selekcji;
rozmowy kwalifikacyjne; ocena potencjału kandydatów)
7) Adaptacja pracowników w nowym środowisku pracy
8) Sporządzanie planu ścieżki kariery zawodowej
9) Podnoszenie efektywności; Motywowanie/wyróżnienia/elementy demotywujące
10) Zarządzanie talentami i potencjałem pracowników
11) Tworzenie planów sukcesji
12) Systemy szkoleń pracowników
Okresowe oceny pracowników
Punkty ECTS 1
Bilans nakładu pracy studenta:
-udział w ćwiczeniach 15 godz.
-studia literaturowe 9 godz.
-udział w konsultacjach 6 godz.
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela: liczba godzin: 21 h, punkty ECTS 0,84
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
1ZK1_U01 Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadań własnych i zespołu; w zespołach zadaniowych potrafi oceniać przydatność metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji poszczególnych zadań w karierze zawodowej (KA6_U02)
1ZK1_U02 Student potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności a także planować i realizować własny, rozwój poprzez proces uczenia się z przez całe życie (KA6_UU1)
1ZK1_K01 Student ma świadomość potrzeby krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy, umiejętności oraz odbieranych treści, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego ze względu na dynamikę procesów rynkowych i społecznych zachodzących w świecie (KA6_KK1)
1ZK1_K02 Student kształtując ścieżkę kariery rozstrzyga dylematy związane z aktywnością na rynku pracy, w tym prowadzeniem własnej działalności oraz potrafi zasięgać opinii od ekspertów w przypadku napotkanych trudności (KA6_KK2)
1ZK1_K03 Student planując ścieżkę kariery uwzględnia dotychczasowe osiągnięcia w zawodzie oraz szanując panujące w nim zasady, tradycje (KA6_KR2)
Kryteria oceniania
Zajęcia prowadzone będą metodami interaktywnymi, co gwarantuje zaangażowanie każdego z Uczestników. Symulacje, case study, testy,
dyskusje grupowe, mini-wykłady, gry.
Aktywność na zajęciach Udział w dyskusjach. Referat
Literatura
Grzenda W. Modelowanie karier zawodowej i rodzinnej z wykorzystaniem podejścia bayesowskiego; Warszawa 2019
• Sidor-Rządkowska M. Coaching kariery. Doradztwo zawodowe w warunkach współczesnego rynku pracy; 2018
• Moroń D. Kapitał ludzki i społeczny : kreowanie i zarządzanie; Wrocław 2012
• Filipowicz G. Zarządzanie kompetencjami zawodowymi; Warszawa 2004
• Oleksyn T. Zarządzanie kompetencjami: teoria i praktyka; Kraków 2006
• Parsole E. Coaching i mentoring; Warszawa2008
• Pocztowski A. Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie, procesy, metody; Warszawa 2007
• Suchodolski A. Wykorzystanie coachingu w zarządzaniu rozwojem zawodowym pracowników; Kraków 2005
• Terelak J. Psychologia organizacji i zarządzania; Warszawa 2005
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: