Podstawy zarządzania strategicznego 530-ZS1-2PZS
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: kierunkowy
Dziedzina nauki: Nauki społeczne
Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów:2 semestr: 4
Liczba godzin dydaktycznych: wykłady 30h, ćwiczenia 30h
Metody dydaktyczne:
Wykład tradycyjny z elementami dyskusji wsparty prezentacją multimedialną; Ćwiczenia - studia przypadku, realizacja metod analizy strategicznej w oparciu o wybraną firmę, burza mózgów, praca w grupie
Bilans nakładu pracy studenta:
Liczba punktów ECTS: 6
udział w wykładach: 30 h
przygotowanie do egzaminu 40h
udział w egzaminie 2 h
udział w ćwiczeniach 30 h
przygotowanie do zajęć 40 h
udział w konsultacjach 8h
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 70 godziny, 2,8 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
2PZS_W01 - ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania strategicznego, w tym w zakresie metod analizy strategicznej (KA6_WK1)
2PZS_W02 - posiada zaawansowaną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między organizacjami działającymi w tej samej branży w skali krajowej (KA6_WK4)
2PZS_W03 – ma wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji i podejmowaniu decyzji strategicznych w oparciu o analizę otoczenia organizacji i wnętrza organizacji (KA6_WK7)
2PZS_U01 – potrafi prawidłowo interpretować przyczyny i przebieg zjawisk w sferze ekonomicznej, społecznej, technologicznej i prawnoregulacyjnej w oparciu o pozyskiwane danych ze źródeł informacji strategicznej (KA6_UW1) (analiza strategiczna wybranej firmy)
2PZS_U02 – potrafi pozyskiwać dane ze źródeł informacji strategicznej z wykorzystaniem technologii informacyjnych (KA6_UW2) (analiza strategiczna wybranej firmy)
2PZS_U03 – potrafi w oparciu o pozyskane dane o przedsiębiorstwie konstruować wnioski i rekomendacje służące procesom rozwojowym organizacji (KA6_UW3)
2PZS_U04 – potrafi wykorzystując posiadaną wiedzę dokonać analizy i rozstrzygnąć proponując rozwiązania, konkretne problemy
(KA6_UW4) (analiza strategiczna wybranej firmy)
2PZS_U05 – potrafi przygotować pisemne opracowanie i/lub prezentację multimedialną poświęconą prezentacji danej firmy i podjętych rozstrzygnięć dla danej firmy (KA6_UK1)(praca pisemna i/lub prezentacja multimedialna)
2PZS_U06 – potrafi wypowiadać się na dany temat wykorzystują słownictwo dedykowane zarządzaniu strategicznemu opierając się o wcześniej przygotowany materiał (KA6_UK2) (wypowiedź ustna dotycząc podsumowania analizy strategicznej wybranej firmy)
2PZS_U07 – potrafi zajmując różne role pracować skutecznie w zespole (KA6_U01) (praca w grupach nad analizą strategiczna wybranej
firmy)
2PZS- KO1 – potrafi priorytetowo określać ważność zadań własnych i grupy (KA6_U02) (praca w grupach nad analizą strategiczna wybranej firmy)
2PZS – KK2 – posiada świadomość co do zdobytej wiedzy i umiejętności oraz potrzeby ciągłego poszukiwania i dobywania nowych zasobów wiedzy oraz uczenia się w obliczu świata VUCA (KA6_KK1)
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu,
- projekty w formie studiów przypadku realizowane na ćwiczeniach z wykorzystaniem metod analizy strategicznej
Literatura
Literatura
1. G. Gierwszewska (red.) Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2023
2. G. Gierwszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna otoczenia przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2017
3. M. Romanowska, Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE Warszawa 2017
4. Z. Pierścionek, Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWN Warszawa 2015
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: