Ekonomika handlu 530-ZS1-2SEHA
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Dziedzina: nauki społeczne
Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości
Rodzaj przedmiotu: specjalnościowe – specjalność: Zarządzanie sprzedażą
Moduł: 6b Organizacja działalności sprzedażowej
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki ekonomiczne, nauki o zarządzaniu
Rok studiów /semestr: rok 2/ 3 semestr
Wymagania wstępne: bez wymagań wstępnych
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład - 15 godz., ćwiczenia – 30 godz.
Metody dydaktyczne:
•Wykład- z wykorzystaniem prezentacji Power Point, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu,
•Ćwiczenia- wymagają czynnego uczestnictwa studentów, przede wszystkim analizy wybranych przedsiębiorstw zgodnie ze wskazaną formą handlu (case study). Ćwiczenia mają także zachęcić studentów do udziału w dyskusji, zadawania pytań oraz rozwiązywania problemów.
Punkty ECTS 4
Bilans nakładu pracy studenta:
-Udział w wykładach -15
-Udział w ćwiczeniach -30
-Przygotowanie do ćwiczeń -10
-Przygotowanie projektu -12
- Przygotowanie do egzaminu - 15
- Studia literaturowe - 12
-Udział w konsultacjach - 4
- Egzamin -2
Liczba godz. z bezpośrednim udziałem nauczyciela akademickiego: 51h = 2,04 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
2 SEHA _W01 posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących na poszczególnych szczeblach obrotu towarowego KA6_WK4
UMIEJĘTNOŚCI
2 SEHA _U01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role adekwatnie do przydzielonych zagadnień tematycznych dotyczących handlu KA6_U01
2 SEHA _U02 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności, m. in. poprzez studiowanie literatury przedmiotu oraz analizę danych statystycznych KA6_UU1
Kryteria oceniania
Formy zaliczenia przedmiotu:
Wykład - egzamin pisemny, do którego dopuszczeni zostaną jedynie studenci posiadający zaliczenie z ćwiczeń. Egzamin uznaje się za zaliczony w przypadku uzyskania min. 51% punktacji maksymalnej.
Ćwiczenia - Zaliczenie ćwiczeń na ocenę na podstawie pracy na zajęciach (studia przypadków, prezentacje), aktywności oraz kolokwium. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie min. 51% punktacji maksymalnej (zgodnie z par. 23 Regulaminiu studiów UwB).
51-60% - 3,0
61-70% - 3,5
71-80% - 4,0
81-90% - 4,5
91-100% - 5,0
Literatura
Filipiak B. (red.), Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego: zarządzanie, finanse, efektywność, rozwój, CeDeWu, Warszawa 2009.
Dudziński J. (red.), Podstawy handlu zagranicznego, Difin, Warszawa 2010
Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.
Fonfara K. (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014.
Paul de Grauwe; Anna Asbury, The limits of the markets: the pendulum between govenment and market, Oxford University Press 2017 First edition. .
Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011. Fonfara K. (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014.
Grzegorczyk W., Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.
Fonfara K. (red.), Marketing międzynarodowy. Współczesne trendy i praktyka. PWN, Warszawa 2014.
Paul de Grauwe; Anna Asbury, The limits of the markets: the pendulum between govenment and market, Oxford University Press 2017 First edition.
Marion Jansen, Joost Pauwelyn and Theresa Carpenter, The use of economics in international trade and investment disputes, Cambridge University Press, 2017 .
W cyklu 2023:
Filipiak B. (red.), Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego: zarządzanie, finanse, efektywność, rozwój, CeDeWu, Warszawa 2009. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: