Handel hurtowy i detaliczny 530-ZS1-2SHHD
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalnościowy
Dziedzina nauki: Nauki społeczne
Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów:2 semestr: 4
Liczba godzin dydaktycznych: wykłady 15h, ćwiczenia 15h
Wymagania wstępne: Podstawy organizacji handlu
Metody dydaktyczne:
Wykład tradycyjny z elementami dyskusji wsparty prezentacją multimedialną; Ćwiczenia - studia przypadku, zadania grupowe do wykonania, prezentacji i wspólnej analizy
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach: 15 h
przygotowanie do egzaminu 17 h
udział w egzaminie 1 h
udział w ćwiczeniach 15 h
przygotowanie do ćwiczeń 25 h
udział w konsultacjach 4 h
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 35 godzin, 1,4 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
2SHHD_WG1 ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji handlowych oraz rządzących nimi prawidłowości
2SHHD_WK3 posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę odnośnie powstawania, funkcjonowania, przekształcania i rozwoju przedsiębiorstw handlowych
2SHHD_WK4 posiada w zaawansowanym stopniu wiedzę o rodzajach relacji zachodzących między przedsiębiorstwami handlowymi a rynkiem
2SHHD_WK7 posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji handlowych, procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny i przebieg
2SHHD_WK10 w zaawansowanym stopniu zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju przedsiębiorczości w dziedzinie handlu
2SHHD_U01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
2SHHD_UU1 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w dziedzinie organizacji handlu
Kryteria oceniania
Egzamin w formie testu pisemnego. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń.
Dodatkowo Student może uzyskać do 30% łącznej oceny końcowej na podstawie aktywności podczas wykładów.
Literatura
Literatura podstawowa
Handel detaliczny, red. J. Szumilak, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2005
Handel we współczesnej gospodarce. Nowe wyzwania, red. M. Sławińska, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2016.
Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000.
Reynolds J., Cuthbertson R., Retail & wholesale: key sectors for the European economy, University of Oxford, 2014.
Literatura uzupełniająca
Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym, red. G. Sobczyk, PWE, Warszawa 2010
Domański T. Strategie rozwoju handlu. Wyd. PWE, Warszawa 2005.
Uwagi
W cyklu 2023:
Semestr zimowy |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: