Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym 530-ZS1-2SZPH
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: kierunkowy
Dziedzina nauki: Nauki społeczne
Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów:2 semestr: 3
Wymagania wstępne: Podstawy zarządzania
Liczba godzin dydaktycznych: wykłady 15h, ćwiczenia 30h
Metody dydaktyczne:
Wykład tradycyjny z elementami dyskusji wsparty prezentacją multimedialną; Ćwiczenia - studia przypadku, zadania grupowe do wykonania, prezentacji i wspólnej analizy
ECTS = 4 punkty
Nakład pracy studenta:
Udział w wykładach = 15 h
Udział w ćwiczeniach = 30 h
Udział w konsultacjach = 6 h
Studiowanie literatury = 10 h
Przygotowanie do ćwiczeń = 25 h
Przygotowanie do egzaminu = 17 h
Udział w egzaminie = 1 h
Nakład pracy z udziałem nauczyciela akademickiego: 52 h = 2,08 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
2SZPH_WG1 ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji handlowych oraz rządzących nimi prawidłowości
2SZPH_WK7 posiada wiedzę o zasadach funkcjonowania organizacji handlowych, procesach zmian zachodzących w ich strukturach oraz czynnikach determinujących przyczyny i przebieg
2SZPH_UW4 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu nauk o do analizy i rozstrzygania konkretnych problemów, proponując odpowiednie ich rozwiązania
2SZPH_UW5 potrafi prawidłowo analizować i interpretować zjawiska społeczne zachodzące w organizacji handlowej i jej otoczeniu
2SZPH_U01 potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
2SZPH_UU1 potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w dziedzinie organizacji handlu
Kryteria oceniania
Egzamin w formie testu pisemnego. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń.
Dodatkowo Student może uzyskać do 30% łącznej oceny końcowej na podstawie aktywności podczas wykładów.
Literatura
Literatura podstawowa
Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym, red. G. Sobczyk, PWE, Warszawa 2010
Filipiak B., Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego, CeDeWu, Warszawa 2015
Cox R., Brittain P., Zarządzanie sprzedażą detaliczną, PWE, Warszawa 2000.
Sławińska M., Przedsiębiorstwo handlowe. Ekonomika-Zarządzanie-Procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013
Literatura uzupełniająca
Handel detaliczny, red. J. Szumilak, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa 2005
Reynolds J., Cuthbertson R., Retail & wholesale: key sectors for the European economy, University of Oxford, 2014.
Domański T. Strategie rozwoju handlu. Wyd. PWE, Warszawa 2005.
Uwagi
W cyklu 2023:
Semestr zimowy |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: