Podstawy socjologii 530-ZS1-3PSO
profil studiów: ogólnoakademicki
forma studiów: stacjonarne
rodzaj przedmiotu: obowiązkowy
dziedzina i dyscyplina nauki: nauki społeczne, nauki o zarządzaniu i jakości
rok studiów/semestr: III/V
wymagania wstępne: brak
liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 30 h wykład
metody dydaktyczne: dyskusja, case study, projekcja filmu,
punkty ECTS: 2 pkt
wykład: razem 2 pkt ECTS - 50 h:
wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego:
- 30 godz. udział w wykładach
- 4 h udział w konsultacjach)
praca samodzielna studenta nie wymagająca bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego:
- 16 godz. nauki samodzielnej, powtarzania treści wykładów i poszukiwania wiedzy samodzielnie w literaturze.
W cyklu 2023:
profil studiów: ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
3PSO_WO1: ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach organizacji oraz rządzących nimi prawidłowości, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych ; KA6_WG1
3PSO_WO2: ma wiedzę o normach i regułach (organizacyjnych, etycznych i prawnych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania; KA6_WG2:
3PSO_WO3: ma podstawową wiedzę o człowieku jako twórcy i uczestniku struktur społecznych i zasad ich funkcjonowania; KA6_WK5
Kryteria oceniania
Zaliczenie końcowe składające się z testu złożonego z 10 pytań otwartych i/lub półotwartych i/lub zamkniętych. Uzyskanie oceny pozytywnej oznacza udzielenie prawidłowych odpowiedzi na co najmniej 6 pytań.
Literatura
Goodman N. Wstęp do socjologii. Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka, 2000-2017.
Turner J.H. Socjologia. Podstawowe pojęcia i ich zastosowanie. Poznań. Wydawnictwo Zysk i S-ka, 1998.
Bourdieu P., Wacquant L., Socjologia jako socjoanaliza, w: Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, Warszawa 2000.
Coser L.. Społeczne funkcje konfliktu, w: Elementy teorii socjologicznych, Derczyński W., Jasińska-Kania A., Szacki J. (red.), Warszawa 1975 r.
Szacka B., Wprowadzenie do socjologii, Oficyna Naukowa, Warszawa 2003.
Stockard, Jean, 1997. Sociology. Discovering Society. Belmont, CA: Wadsworth Publishing Company.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: