Design thinking 530-ZS1-3XDTH
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: specjalizacyjny
Dziedzina nauki: Nauki społeczne
Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów:3 semestr: 6
Liczba godzin dydaktycznych: wykłady 15h, ćwiczenia 30h
Metody dydaktyczne:
Wykład tradycyjny z elementami dyskusji wsparty prezentacją multimedialną;
Ćwiczenia – praca projektowa, której celem jest wygenerowanie oryginalnego rozwiązania (produktów, usług, w tym również projektów społecznych) lub oraz sprawdzenie jego działania na etapie prototypowania.
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach: 15 h
przygotowanie do zaliczenia 9h
udział w ćwiczeniach 30 h
przygotowanie do zajęć 40 h
udział w konsultacjach 6h
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 51 godziny, 2,1 ECTS
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Efekty kształcenia
DT_WG1 zna i rozumie zasady Design Thinking - podejścia do tworzenia nowych produktów i usług w oparciu o głębokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników (KA6_WG2)
DT_WK3 Posiada zaawansowaną wiedzę na temat tego jak w poszczególnych systemach gospodarczych można rozwinąć przedsiębiorstwo przy pomocy metody Design Thinking (KA6_WK2)
DT_WK2 zna i rozumie metody stymulowania kreatywnego i innowacyjnego myślenia (KA6_WK7)
DT_UW1 Potrafi dokonywać krytycznej analizy i oceny funkcjonowania przedsiębiorstwa w którym pracuje, proponując jednocześnie usprawnienia w oparciu o metodę Design Thinking (KA6_UW1)
DT_UW2 potrafi wykorzystać metodę Design Thinking w celu kreatywnego rozwiązywania problemów i tworzenia nowych produktów i usług (KA6_UW4)
DT_UW3 przy pomocy etapów metody design thinking potrafi określić jakie rozwiązania będą najlepiej przyjęte przez klientów i uznane za użyteczne (KA6_UW5)
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań w trakcie wykładu,
- praca projektowa której celem jest wygenerowanie oryginalnego rozwiązania (produktów, usług, w tym również projektów społecznych) lub oraz sprawdzenie jego działania na etapie prototypowania prowadzona przy pomocy metody Design Thinking
Literatura
1.M. Arabasz, M. Sińczuk, Design thinking, Uniwerstet Warmińsko-Mazurki w Olsztynie, Olsztyn 2016
2. Design Thinking dla przedsiebiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennnej pracy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2015
3. Michalska-Dominiak B., Grocholiński P., Poradnik design thinking, czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie, Onepress 2019
4. Lubińska M., Więcka A., Jak wykorzystać design w biznesie, Code design sp. z o.o., 2015
https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/jak%20wykorzystac%20design%20w%20biznesie.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: