Zarządzanie w korporacjach międzynarodowych 530-ZS1-3XZKM
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Przedmiot specjalnościowy
Dziedzina nauki: Nauki społeczne, dyscyplina: nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów/semestr: Studia pierwszego stopnia, III rok, 5 semestr
Wymagania wstępne: Podstawy zarzadzania i marketingu
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Wykład 30 h
Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań i
dzielenia się własnymi spostrzeżeniami w trakcie wykładu.
Formy zaliczenia przedmiotu:
-zaliczenie na ocenę na podstawie aktywności na zajęciach oraz egzaminu
-Projekt zespołowy w formie studium przypadku w zakresie podstawowych zagadnień związanych z zarządzaniem w skali globalnej.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta :
- wykład 30 godz.
- przygotowanie do wykładu - 4 godz.
- studiowanie literatury - 6 godz.
- udział w konsultacjach - 4 godz.
- przygotowanie do zaliczenia - 8 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 52
Wskaźniki ilościowe
Nakład pracy studenta związany z zajęciami :
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - liczba godzin 34; punkty ECTS 1,36
W cyklu 2023:
Profil studiów: Ogólnoakademicki Formy zaliczenia przedmiotu: Punkty ECTS: 2 ŁĄCZNY nakład pracy studenta w godz. 52 |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
3XZKM_WG1 Ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w organizacjach międzynarodowych oraz rządzących nimi prawidłowościami, a także ma wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych. KA6_WG1
3XZKM_WK4 Posiada elementarną wiedzę o rodzajach relacji zachodzących w ramach korporacji międzynarodowych, w tym w skali międzykulturowej.
Umiejętności
3XZKM_UW2 Potrafi pozyskiwać dane do analizowania i prognozowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (w tym: gospodarczych, prawnych, kulturowych, politycznych) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie funkcjonowania korporacji międzynarodowych.
3XZKM_UU1 Potrafi samodzielnie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania w korporacjach międzynarodowych.
Kryteria oceniania
Zaliczenie pisemne w formie stacjonarnej. Test pisemny składający się z 15 zagadnień (z wielokrotnością wyboru wariantów odpowiedzi) i jednego zagadnienia opisowego.
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie co najmniej 51% punktów możliwych do uzyskania.
Dodatkowo Student może uzyskać do 30% oceny końcowej na podstawie aktywności podczas zajęć.
Literatura
Literatura podstawowa:
Strategic management: Concepts and cases, Fred R. David, wyd. 11.
Akehurst G., Alexander N., The internationalization of retailing, Taylor and Francis, Obingdon 2013
Domański T., Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, Wydawnictwo Naukowe, Warszawa-Łódź 2001.
Noga M., Stawicka M. K. (red.), Globalizacja a konkurencyjność w gospodarce światowej, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2008.
W cyklu 2023:
Literatura podstawowa: |
Uwagi
W cyklu 2023:
Semestr zimowy |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: