Psychologia społeczna 530-ZS2-1PPSP
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Poziom kształcenia: II stopień
Profil studiów: Ogólnoakademicki,
Moduł: Przedmioty specjalnościowe - Psychologia w Zarządzaniu
Forma studiów: Stacjonarne
Dziedzina i dyscyplina: Nauki społeczne, psychologia
Język przedmiotu: polski.
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowe
Rok studiów /semestr: 1rok/semestr 2
Wymagania wstępne: Brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 15 godzin wykładu
15 godzin ćwiczeń
Metody dydaktyczne: Wykład, prezentacja, dyskusja w grupie.
Punkty ECTS: 3
Bilans nakładu pracy studenta
Udział w wykładach: 15 godzin
Udział w ćwiczeniach: 15 godzin
Udział w konsultacjach: 8 godzin
Przygotowanie do ćwiczeń: 17 godzin
Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego: 20 godzin
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
Liczba godzin wymagających bezpośredniego udziału nauczyciela -
38 - 1,52 pkt. ECTS
praca własna studenta - 37- 1,48 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1PPSP_KA7_WG4 - ma wiedzę na temat różnych rodzajów więzi społecznych, także funkcjonujących w ramach organizacji oraz o występujących między nimi prawidłowościach, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi społecznych występujących w ramach relacji rynkowych. Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy i aktywnym uczestniku struktur społecznych i zasad ich funkcjonowania.
1PPSP_KA7_WG5 - ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy i aktywnym uczestniku struktur społecznych. Zna reguły i mechanizmy dotyczące zasad ich funkcjonowania. Ma podstawowe umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych problemów społecznych oraz analizowania motywów ludzkich zachowań, w tym także swoich.
1PPSP_KA7_WG7 - ma pogłębioną wiedzę o normach i regułach społecznych (w tym: organizacyjnych, zawodowych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
1PPSP_KA7_UW1 - potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne i relacje między nimi w zakresie dyscypliny nauk o zarządzaniu.
Kryteria oceniania
Test zaliczeniowy (zgodnie z par. 23 Regulaminu studiów UwB). Ocena pracy studenta w trakcie ćwiczeń.
Literatura
Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M. (1997), Psychologia społeczna. Serce i umysł. Poznań: Zysk i S-ka
Kenrick D.T., Neuberg S.L., Cialdini R.B. (2002), Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP
Wojciszke B. (2002), Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Scholar
Wojciszke B. (2019) Psychologia Społeczna, Wydawnictwo Naukowe Scholar
Zimbardo P. (2008) Efekt Lucyfera, PWN
Literatura uzupełniająca:
- Cialdini R. (2007). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk:GWP
- Doliński D. (2008) Techniki wpływu społecznego. Wydawnictwo Naukowe Schola
- Hock R. R. (2005), 40 prac badawczych, które zmieniły oblicze psychologii. (r. 10 „Psychologia społeczna”), Gdańsk: GWP
- Kolemba M. (2015) Skuteczna komunikacja interpersonalna. Asertywne wyrażanie krytyki jako praktyczna forma efektywnego komunikowania się. General and Professional Education, 2/2015, s. 28-33. http://genproedu.com/paper/2015-02/028-033.pdf
- Ewa Kuryłowicz projektowanie Uniwersalne, Udostępnianie otoczenia osobom niepełnosprawnym, centrum badawczo rozwojowe rehabilitacji osób niepełnosprawnych, Warszawa 1996
- Maciej Błaszak, Łukasz Przybylski Rzeczy są dla ludzi, Niepełnosprawność i idea projektowania uniwersalnego, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa 2010
Projektowanie uniwersalne - www.universaldesign.com
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: