Marketing międzynarodowy 530-ZS2-2MMN
Profil studiów ogólnoakademicki
forma studiów stacjonarne,
rodzaj przedmiotu kierunkowy,
dziedzina i dyscyplina nauki nauki społeczne, nauki o zarządzaniu i jakości
rok studiów 2, semestr 3,
wymagania wstępne: ogólna wiedza rynkowa
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć 15 godzin wykładu i 30 godzin ćwiczeń,
Metody dydaktyczne:
- wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji
w trakcie wykładu,
- ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, prezentacje multimedialne, studia przypadku
Liczba godzin: Udział w wykładach 15
Udział w egzaminie 2
Przygotowanie do egzaminu końcowego 15
Udział w ćwiczeniach 30
Przygotowanie do ćwiczeń 30
Udział w konsultacjach 8
Punkty ECTS: 4 (100 h)
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela 55h (2,2 ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Ogólnie: mieszany: w sali i zdalnie | W cyklu 2023: w sali |
Efekty kształcenia
ZMMN_W01 ma wiedzę na temat różnych rodzajów więzi społecznych istniejących w ramach organizacji oraz o występujących między nimi prawidłowościach w kontekście aktywności marketingowej, a także ma pogłębioną wiedzę na temat więzi społecznych występujących
w ramach relacji rynkowych na rynkach międzynarodowych KA7_WG4
ZMMN_U01 wykorzystuje zdobytą wiedzę z zakresu marketingu do proponowania rozwiązań i samodzielnego rozstrzygania konkretnych problemów w ujęciu międzynarodowym KA7_UW6
ZMMN_K01 wykazuje postawę kreatywności w podejmowanej aktywności rynkowej w ujęciu międzynarodowym KA7_K03
Kryteria oceniania
Wykład tradycyjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, angażujący słuchaczy do zadawania pytań oraz dyskusji w trakcie wykładu.
Ćwiczenia: angażujące studentów do pracy grupowej w formie projektu, dyskusji, prezentacje multimedialne.
Literatura
1. A. Limański, I. Drabik, Marketing międzynarodowy, Difin, Warszawa 2010.
2. W. Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.
3. M. J. Rakesh, International marketing, University Press, Oxford 2014.
4. E. Horská, International marketing: within and beyond, Wydawnictwo Episteme, Krakow 2014.
5. M. R. Czinkota, A. Ronkainen, G. Zvobgo, International marketing, 2nd edition, University Press, Oxford 2014.
6. A. Wąsowska, Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych: mikrofundamenty umiędzynarodowienia firmy, Wydanie I, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2019.
7. W. Grzegorczyk, Marketing na rynkach międzynarodowych: badania, decyzje, organizacja, Wydanie I, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020 [https://wydawnictwo.uni.lodz.pl/wp-content/uploads/2020/12/Grzegorczyk_Marketing-na-rynkach-oa.pdf].
8. J. Pyka, Zarządzanie i marketing na globalnym rynku. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Arterior, Katowice 2021 [https://www.gwsh.pl/content/biblioteka/org/pdf/Pyka_zarzadzanie_e-book.pdf]
9. K. Szymanska, The best practice of marketing management in Polish and international enterprises: the marriage of science and business: case studies, First edition, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: