Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa 530-ZS2-2XZWP
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: Stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: Moduł specjalizacyjny - Zarządzanie Przedsiębiorstwem
Dziedzina i dyscyplina nauki: Dziedzina: Nauki społeczne. Dyscyplina: Nauki o zarządzaniu i jakości
Rok studiów /semestr: II rok/ III semestr
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: Ćwiczenia: 30 godz.
Metody dydaktyczne:
Ćwiczenia: rozwiązywanie zadań i testów sytuacyjnych, wykorzystanie metody przypadków
Punkty ECTS: 3 punkty
Bilans nakładu pracy studenta:
• udział w ćwiczeniach: 30 godz.
• przygotowanie do ćwiczeń: 15 godz.
• udział w konsultacjach: 8 godz.
• przygotowanie do kolokwium: 22 godz.
ŁĄCZNY nakład pracy studenta: 75 godz.
Wskaźniki ilościowe:
• nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela akademickiego: 38 godz., 1,52 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
• 2XZWP_W01: ma rozszerzoną wiedzę w zakresie kategorii i prawidłowości związanych z wartością przedsiębiorstwa KA7_WG1
• 2XZWP_W02: ma pogłębioną wiedzę w zakresie metod i narzędzi wyceny wartości przedsiębiorstwa KA7_WG6
Umiejętności:
• 2XZWP_U01: potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk związanych z zarządzaniem wartością przedsiębiorstwa oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody wyceny wartości przedsiębiorstwa KA7_UW2
• 2XZWP_U02: potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w obszarze zarządzania wartością przedsiębiorstwa KA7_UU1
Kryteria oceniania
Ćwiczenia: kolokwium - 50%, rozwiązywanie zadań i testów sytuacyjnych (case study) - 30%, aktywność na zajęciach - 20%.
Podstawa zaliczenia: realizacja zakładanych efektów uczenia się oraz uzyskanie 55% łącznej liczby punktów.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. M. Buszko, M. Jaworek, Metody wyceny przedsiębiorstw – aspekty teoretyczne i praktyczne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2016.
2. P. Szczepankowski, Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
3. J.K. Bielecki, L. Pawłowicz (red.), Zarządzanie wartością spółki kapitałowej, CeDeWu., Warszawa 2015.
4. T. Dudycz, Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2005.
Literatura uzupełniająca:
1. E. Maćkowiak, Wielowymiarowe podejście do zarządzania wartością w małym i średnim przedsiębiorstwie, CeDeWu, Warszawa 2019.
2. M. Jabłoński, Współczesne trendy i wyzwania w zarządzaniu wartością przedsiębiorstw, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2014.
3. D. Zarzecki, Współczesne wyzwania wyceny przedsiębiorstw, Wydawnictwo: Lasota i Wspólnicy, Szczecin 2013.
4. M. Bojańczyk, Enterprise valuation and value based management in conditions of instability, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Warszawa 2016.
5. Understanding corporate value: managing and reporting intellectual capital, [dostęp: http://www.cimaglobal.com/Documents/ImportedDocuments/tech_techrep_understanding_corporate_value_2003.pdf]
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: