Wprowadzenie do łaciny prawniczej 610-PS5-WLP
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne i niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny, nieobowiązkowy, dodatkowy
Dziedzina i dyscyplina nauki:
Rok studiów/semestr: I rok I semestr
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów): brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych z podziałem na formy prowadzenia zajęć: 20 godzin, zajęć zdalnych synchronicznych
Metody dydaktyczne: elementy wykładu, praca z tekstem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, praca w grupach, konsultacje
Punkty ECTS:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami:
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 20h
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Absolwent:
- zna podstawowe wiadomości z zakresu fleksji łacińskiej
- zna podstawowe słownictwo łacińskie prawnicze
- potrafi wymienić kilka zwrotów i sentencji łacińskich.
- potrafi posługiwać się słownikiem łacińsko-polskim
- potrafi poprawnie przeczytać tekst
- potrafi zastosować wiedzę gramatyczną i leksykalną do tłumaczenia prostych zwrotów i sentencji łacińskick na język polski
- potrafi współpracować w grupie
- jest gotów docenić ponadczasową wartość antyku i dbać o zachowanie dziedzictwa kulturowego Europy;
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia przedmiotu: zaliczenie
Literatura
• J. Pieńkos, Słownik łacińsko-polski. Łacina w nauce i kulturze, Zakamycze, Kraków 2001
• J. Sondel, Słownik łacińsko-polski dla prawników i historyków, Uniwersitas, Kraków 2001
• M. Wielewski, Krótka gramatyka języka łacińskiego, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1986
• J. Wikarjak, Gramatyka opisowa języka łacińskiego, PWN, Warszawa 2002
• A. Kacprzak, J. Krzynówek, W. Wołodkiewicz, pod redakcją W. Wołodkiewicza, Regulae iuris. Łacińskie inskrypcje na kolumnach Sądu Najwyższego Rzeczypospolitej Polskiej. Wydawnictwo C. H. Bech, Warszawa 2006
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: