Pdmiot do wyboru 6 - Zachowania konsumenckie 320-ES1-2PDW6A
Poziom kształcenia: Studia pierwszego stopnia
Profil studiów: Ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Język przedmiotu: polski
Rodzaj przedmiotu: do wyboru
Dziedzina i dyscyplina nauki: dziedzina: nauki społeczne, dyscyplina ekonomia i finanse
Rok studiów /semestr: drugi rok / trzeci semestr
Wymagania wstępne: brak
Liczba godzin zajęć dydaktycznych:
- Wykład - 15 godzin,
- Ćwiczenia - 15 godzin
- Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych, angażujący studentów do dyskusji
- Metody aktywnego uczestnictwa na ćwiczeniach: dyskusja, metoda case study, praca w grupach
- Wykład: egzamin ustny
- Ćwiczenia: zaliczenie na ocenę na podstawie prac projektowych wykonywanych częściowo w trakcie zajęć oraz poza zajęciami.
Wskaźniki ilościowe:
Aktywność studenta:
- Udział w wykładach – 15 godz.
- Udział w ćwiczeniach - 15 godz.
- realizacja projektów: 12 godz.
- Udział w konsultacjach – 1 godz.
- Egzamin – 1 godz.
- Przygotowanie się do egzaminu – 6 godz.
- wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela – 32 godz., 1,3 ECTS
- o charakterze praktycznym – 25 godz. 1 ECTS
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KP6_WG7 Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu kluczowe kategorie, modele i teorie zachowań konsumenckich, oraz potrafi analizować czynniki wpływające na decyzje konsumentów w kontekście rynkowym.
KP6_WK2 Student zna i rozumie podstawowe uwarunkowania ekonomiczne, społeczne, kulturowe i psychologiczne wpływające na zachowania konsumenckie oraz jest świadom etycznych aspektów decyzji zakupowych
KP6_UW3 Student potrafi analizować i prognozować zachowania konsumenckie z wykorzystaniem odpowiednich metod badań rynkowych, narzędzi i technik analizy
KP6_KK2 Student docenia znaczenie wiedzy ogólnej i specjalistycznej z zakresu psychologii konsumenckiej, ekonomii i marketingu w rozwiązywaniu problemów związanych z zachowaniami konsumentów na rynku
Kryteria oceniania
Wykład
Zaliczenie w formie wypowiedzi ustnej. Student odpowiada na jedno problemowe pytanie wylosowane z puli pytań. Pytania będą dostarczone studentom nie później niż na dwa tygodnie przed końcem semestru.
Kryteria oceny odpowiedzi:
- Dostateczny - Student zna podstawowe pojęcie racjonalnego konsumenta oraz potrafi wymienić kilka modeli decyzji konsumenckich. Rozumie znaczenie badań konsumenckich, ale ma trudności z wyjaśnieniem metod badawczych oraz wpływu heurystyk na decyzje konsumentów.
- Ocena dobra - Student z zadowalającym stopniem zna i rozumie modele decyzji konsumenckich oraz potrafi wyjaśnić wpływ motywacji na zachowanie konsumenta. Potrafi wskazać i opisać wybrane metody badań konsumenckich oraz jest świadom wpływu heurystyk i błędów poznawczych na decyzje konsumentów.
- Ocena bardzo dobra - Student w pełni zna i rozumie pojęcie racjonalnego konsumenta oraz potrafi szczegółowo opisać różne modele decyzji konsumenckich. Świetnie rozumie procesy motywacyjne i emocjonalne konsumenta oraz zna różne metody wywierania wpływu społecznego na konsumenta. Potrafi również dokładnie opisać i analizować metody badań konsumenckich oraz zna paradoksy decyzji konsumenckich.
Ćwiczenia
Warunkiem zaliczenia jest złożenie zadanych projektów na platformie Eduportal. Projekty ocieniane są w skali 2-5. Otrzymanie oceny niedostatecznej z któregokolwiek projektu oznacza brak zaliczenia przedmiotu. Pozostałe oceny maja jednakowe wagi.
Literatura
Literatura podstawowa:
- K. Stasiuk, D. Maison, Psychologia konsumenta, PWN, 2014
- P. Wójcik, Psychografia konsumentów, Wyd. Słowa i myśli, 2017
- Róża Milic-Czerniak, Badania marketingowe. Nowe metody badań i zastosowania, Wyd. Difin, 2019
- B. Mróz, Konsument w globalnej gospodarce. Trzy perspektywy, SGH.
- B. Schwartz, Paradoks wyboru, PWN
- D. Ariely, Potęga irracjonalności, Smak Słowa.
- W. D. Hoyer, D. J. Macinnis, R. Pieters, Consumer behaviour, Cengage Learning.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: