Odnawialne źródła energii 320-ES1-3OEN
Kierunek studiów: ekobiznes
Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: przedmiot obowiązkowy, moduł kierunkowy
Dziedzina: dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, dyscyplina nauki o Ziemi i środowisku
Rok studiów/semestr: III rok / semestr 5 (zimowy)
Wymagania wstępne: student powinien posiadać ogólne wiadomości dotyczące produkcji energii na świecie i w Polsce
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: wykład – 15 godz. laboratorium – 20 godz.
Metody dydaktyczne: wykład z elementami prezentacji multimedialnej, pokaz, praca z literaturą, konsultacje, obserwacja
Metody dydaktyczne dostosowane są do zasad projektowania uniwersalnego.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta i wskaźniki ilościowe:
Ogólny nakład pracy studenta związany z zajęciami: 50 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 37 godz., w tym:
1) udział w wykładach: 15 godz.
2) udział w zajęciach poza wykładowych: 20 godz.
3) udział w konsultacjach/zaliczeniach/egzaminie: 2 godz.
Praca własna studenta (przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów): 13 godz.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
1. Curkowski A., Mroczkowski P., Oniszk-Popławska A., Wiśniewski G. 2009. Biogaz rolniczy - produkcja i wykorzystanie, Warszawa, 64 ss, http://www.mae.com.pl/files/poradnik_biogazowy_mae.pdf
2. Dec B., Krupa J. 2014. Wykorzystanie alternatywnych źródeł energii w aspekcie ochrony środowiska. Przegląd Naukowo-Metodyczny „Edukacja dla Bezpieczeństwa” 7, 3(24) 722-757, http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-28dae8d2-5227-4223-af39-1c732b7a4b65
3. Kępińska B. 2011. Energia geotermalna w Polsce – stan wykorzystania perspektywy rozwoju. Technika Poszukiwań Geologicznych, Geotermia, Zrównoważony Rozwój, nr 1–2, 7-18, https://min-pan.krakow.pl/wp-content/uploads/sites/4/2017/12/01-kepinska.pdf
4. Norwisz J., Musielak T., Boryczko B., 2006. Odnawialne źródła energii – polskie definicje i standardy. Rynek Energii 1, 1-15, https://www.cire.pl/pliki/2/oze_def_stand.pdf
5. Popkiewicz M., 2019. Rewolucja energetyczna? Ale po co? Wyd. Draga, Katowice, 423 ss.
Literatura uzupełniająca:
1. Błaszczak M., Przybylski Ł., 2010. Rzeczy są dla ludzi. Niepełnosprawność i idea uniwersalnego projektowania, Warszawa, 119 ss.https://scholar.com.pl/pl/bezplatne-ebooki/1154-t-10-rzeczy-sa-dla-ludzi-niepelnosprawnosc-i-idea-uniwersalnego-projektowania.html
2. Domagała-Zyśk E. Model projektowania uniwersalnego w akademickiej edukacji inkluzyjnej. Strategie i rekomendacje. Oblicza życia. Księga jubileuszowa prof. D. Kornas- Bieli., 858-870. https://repozytorium.kul.pl/bitstream/20.500.12153/3343/4/Domagala-Zysk_Ewa_Model_projektowania_uniwersalnego_w_akademickiej_edukacji_inkluzyjnej.pdf
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: