Język obcy 320-MS1-1JOBI
Lektorat języka obcego na kierunku mikrobiologia
Studia pierwszego stopnia
Profil ogólnoakademicki
Studia stacjonarne
320-MS1-1JOBI / 320-MS1-1JOBII / 320-MS1-2JOBIII / 320-MS1-2JOBIV
Przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany
I rok/I semestr, I rok/IIsemestr, II rok/III semestr, II rok/ IV semestr
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2.
Liczba godzin: 30h w semestrze.
Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz.
Punkty ECTS: 2
Ogólny nakład pracy studenta: 50 godz. w tym: udział w ćwiczeniach: 30 godz.; przygotowanie się do zajęć, zaliczeń, egzaminów: 20 godz.;
Nakład pracy studenta wymagający bezpośredniego udziału nauczyciela 30 h = 1,2 pkt ECTS
Nakład pracy studenta o charakterze praktycznym 50 h = 2 pkt ECTS
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Ogólnie: w sali | W cyklu 2022: w sali zdalnie | W cyklu 2023: w sali |
Efekty kształcenia
KA6_UW8 Absolwent potrafi dotrzeć do źródeł w języku ojczystym oraz obcym na poziomie B2 w celu pogłębiania, aktualizowania i syntetyzowania wiedzy fachowej, a także w celu planowania prostych zadań badawczych.
KA6_UK9 Absolwent potrafi stosować podstawową terminologię fachowa w języku ojczystym oraz w języku obcym na poziomie B2 w celu opisu zjawisk biologicznych oraz zagadnień dotyczących ochrony środowiska i edukacji środowiskowej, jak i prowadzenia dyskusji na różnych forach.
KA6_UO10 Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową, a także pracować samodzielnie i w grupie.
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania
1. Obecność na zajęciach (dopuszcza się możliwość opuszczenia dwóch spotkań bez konieczności odpracowania). Nieobecności powyżej dwóch nieobecności dopuszczalnych wiążą się z koniecznością odpracowania w formie pisemnego streszczenia artykułu popularnonaukowego.
50% nieobecności na zajęciach dyskwalifikuje z możliwości przystąpienia do zaliczenia przedmiotu.
2. Pozytywna ocena z prezentacji ustnej.
3. Pozytywna ocena z pisemnego testu semestralnego (pytania otwarte i zamknięte).
4. Pozytywna ocena z egzaminu pisemnego i ustnego (egzamin pisemny – pytania otwarte i zamknięte; egzamin ustny – dyskusja).
Dopuszczenie do egzaminu : pozytywna ocena z czterech semestrów nauki.
W zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia ćwiczeń, pisemnych testów zaliczeniowych, egzaminacyjnego testu ustnego i pisemnego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy EduPortal .
Skala ocen:
100% - 91% - bardzo dobry (5.0)
90% - 81% - dobry plus (4.5)
80% - 71% - dobry (4.0)
70% - 61% - dostateczny plus (3.5)
60% - 51% - dostateczny (3.0)
Literatura
Literatura podstawowa:
1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press.
2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com
3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/
4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic
5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” :
Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos
6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT.
Literatura uzupełniająca
1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press.
2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press.
3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press.
4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press.
5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press.
6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: