Seminarium dyplomowe 340-AG1-3SEM3
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_15)
Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo
Rok III, semestr 5 i 6
Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 2x30h=60h ćwiczenia
Metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej.
Punkty ECTS: 19
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów: 2x30h+ 25h - 85h
Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 35h
Kwerenda biblioteczna 50h
Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji: 60h
Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd.: 30h
Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego: 90h
Pisanie pracy: 80h
Kontakt mailowy z nauczycielem: 20h
Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd.: 50h 50h
Razem: 500 (odpowiada 19 pkt. ECTS)
Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h, 4 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej - 500, 19 pkt. ECTS
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Założenia (lista przedmiotów)
Język angielski –doskonalenie językowe D2
Metody badań językoznawczych
PNJA Gramatyka praktyczna 3
Efekty kształcenia
K_W01, K_W03 K_W04, K_W05, K_W06, K_W08, , K_W07, K_W09, K_W12
K_U01,K_U02, K_U03, K_U05, K_U14, K_U10, K_U11, K_U12, K_U13
K_K05, K_K04, K_K01, K_K07, K_K03
Kryteria oceniania
Warunkiem zaliczenia jest terminowe wypełnianie zadań cząstkowych (w tym ukończenie pierwszego rozdziału pracy do końca semestru zimowego) oraz ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej w wyznaczonym terminie.
Literatura
Bańko M., Z pogranicza leksykografii i językoznawstwa. Studia o słowniku jednojęzycznym, Warszawa 2001
Bednarek A., Grochowski M., Zadania z semantyki językoznawczej, Toruń 1993.
Grochowski M., Zarys leksykologii i leksykografii. Zagadnienia synchroniczne, Toruń 1982.
Grzegorczykowa R., Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, Warszawa 2002 (lub inne wyd.).
Leski, Kazimierz (1912-2000).: Zasady budowy tezaurusów / Kazimierz Leski ; Polska Akademia Nauk. Ośrodek Informacji Naukowej. Warszawa : OIN PAN, 1978.
Miodunka, Władysław (1945- )..: Podstawy leksykologii i leksykografii / Władysław Miodunka. Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1989
Miodunka W., Podstawy leksykologii i leksykografii, Warszawa 1989.
Piotrowski T., Z zagadnień leksykografii, Warszawa 1994.
Piotrowski T., Zrozumieć leksykografię, Warszawa 2001.
Tokarski R., Struktura pola znaczeniowego, Warszawa 1984.
Żmigrodzki P., Słowo – słownik – rzeczywistość. Z zagadnień leksykografii i metaleksykografii, Kraków 2008.
Żmigrodzki P., Wprowadzenie do leksykografii polskiej, Katowice 2009 (wyd. III)
Litosseliti, Lia (ed.). 2010. Research Methods in Linguistics. London/New York: Continuum.
Teubert, Wolfgang and Anna Cermakova. 2004. Corpus Linguistics. A Short Introduction. London/New York: Continuum.
Bell, Judith. 2005. Doing Your Research Project. A Guide for First-Time Researchers in Education, Health and Social Science. Open University Press.
Dawson, Catherine. 2002. Practical Research Methods. A User-Friendly Guide to Mastering Research Techniques and Projects. Cromwell Press, Trowbridge Wiltshire
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: