Metody badań językoznawczych 340-AS1-3SRML
- Profil studiów: ogólnoakademicki
- Forma studiów: stacjonarne
- Rodzaj przedmiotu: fakultatywny (M_6)
- Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne/językoznawstwo
- rok studiów: III
- semestr: V
Wymagania wstępne:
Zajęcia bazują na wiedzy językoznawczej, którą studenci zdobyli w poprzednich latach studiów, oraz nawiązują do treści merytorycznych przedmiotu "Najnowsze prądy w językoznawstwie".
Liczba godzin dydaktycznych: 15 h (wykład)
Metody dydaktyczne:
- wykład konwersatoryjny, dyskusja, analiza przykładów językowych.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
Udział w zajęciach: 15h
Samodzielne studiowanie tematyki kursu: 15h
Przygotowanie do testu pisemnego i obecność na nim: 17h
Udział w konsultacjach 5h
Razem: 52 h
(odpowiada 2 punktom ECTS)
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 15 +5 +2 = 22h (0,75 pkt ECTS)
Nakład pracy studenta związany z przygotowaniem do zaliczenia: 15h (0,5 pkt ECTS)
Rodzaj przedmiotu
specjalizacyjne
Tryb prowadzenia przedmiotu
Wymagania (lista przedmiotów)
Gramatyka opisowa języka angielskiego - semantyka
Gramatyka opisowa języka angielskiego-fonetyka i fonologia
Gramatyka opisowa języka angielskiego-morfologia
Wstęp do językoznawstwa ogólnego 1
Założenia (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Efekty kształcenia
K_W01, K_W02, K_W03, K_W07, K_W08, K_U01, K_U02, K_U04, K_K06
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę na podstawie obecności, czynnego uczestnictwa w zajęciach i końcowego testu pisemnego.
Dopuszczalna jest jedna nieobecność nieusprawiedliwiona. W przypadku większej liczby nieobecności student ma obowiązek zgłoszenia się na dyżur osoby prowadzącej przedmiot (odpowiedź ustna z materiału omówionego w trakcie zajęć, na których student był nieobecny).
Literatura
1. Litosseliti, Lia (ed.). 2010. Research Methods in Linguistics. London/New York: Continuum.
2. Gonzalez-Marquez, Monica, Irene Mittelberg, Seana Coulson and Michael J. Spivey (eds.). 2007. Methods in Cognitive Linguistics. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
3. McEnery, Tony and Andrew Wilson. 2001. Corpus Linguistics, 2nd edition. Edinburgh: Edinburgh University Press.
4. Teubert, Wolfgang and Anna Cermakova. 2004. Corpus Linguistics. A Short Introduction. London/New York: Continuum.
5. Bell, Judith. 2005. Doing Your Research Project. A Guide for First-Time Researchers in Education, Health and Social Science. Open University Press.
6. Dawson, Catherine. 2002. Practical Research Methods. A User-Friendly Guide to Mastering Research Techniques and Projects. Cromwell Press, Trowbridge Wiltshire
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: