Seminarium dyplomowe 340-AH1-3SEM3
Profil ogólnoakademicki.
Studia stacjonarne.
Przedmiot obowiązkowy (M_12).
Nauki humanistyczne, seminarium dyplomowe.
II rok, semestr V i VI.
Wymagania wstępne: zaliczony drugi rok studiów.
Liczba godzin: 60h, ćwiczenia, w formie wykładu konwersatoryjnego, dyskusji oraz referatów lub prezentacji.
19ECTS.
Bilans nakładu pracy studenta:
- Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów: 85h
- Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 35h
- Kwerenda biblioteczna: 50h
- Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji: 60h
- Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd.: 30h
- Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego: 90h
- Pisanie pracy: 80h
- Kontakt mailowy z nauczycielem: 20h
- Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd.: 50h
Wskaźniki ilościowe:
- Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 105h - 4 pkt. ECTS
- Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej – zajęcia o charakterze praktycznym: 500h - 19 pkt. ECTS
W cyklu 2022:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_15) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok III, semestr 5 i 6 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 2x30h=60h ćwiczenia Metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej. Punkty ECTS: 19 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów: 2x30h+ 25h - 85h Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 35h Kwerenda biblioteczna 50h Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji: 60h Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd.: 30h Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego: 90h Pisanie pracy: 80h Kontakt mailowy z nauczycielem: 20h Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd.: 50h 50h Razem: 500 (odpowiada 19 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h, 4 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej - 500, 19 pkt. ECTS |
W cyklu 2023:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_15) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok III, semestr 5 i 6 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 2x30h=60h ćwiczenia Metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej. Punkty ECTS: 19 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów: 2x30h+ 25h - 85h Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 35h Kwerenda biblioteczna 50h Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji: 60h Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd.: 30h Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego: 90h Pisanie pracy: 80h Kontakt mailowy z nauczycielem: 20h Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd.: 50h 50h Razem: 500 (odpowiada 19 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h, 4 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej - 500, 19 pkt. ECTS |
W cyklu 2024:
Profil studiów: ogólnoakademicki Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy (M_15) Dziedzina i dyscyplina nauki: nauki humanistyczne, językoznawstwo Rok III, semestr 5 i 6 Liczba godzin zajęć dydaktycznych oraz forma prowadzenia zajęć: 2x30h=60h ćwiczenia Metody dydaktyczne: Wykład konwersatoryjny, dyskusja, referat lub prezentacja multimedialna dotycząca postępów i wyników pracy studenta (np. zgromadzonej bibliografii, materiału badawczego, wniosków). Warunkiem zaliczenia jest ostateczna redakcja i złożenie pracy dyplomowej. Punkty ECTS: 19 Bilans nakładu pracy studenta: Udział w ćwiczeniach seminaryjnych i dodatkowych konsultacjach w ramach dyżuru dla studentów: 2x30h+ 25h - 85h Przygotowanie referatu / prezentacji multimedialnej: 35h Kwerenda biblioteczna 50h Samodzielne powtarzanie materiału z przedmiotów z wybranej specjalizacji: 60h Przeprowadzenie badania eksperymentalnego: ankiety, analiza tekstów, itd.: 30h Gromadzenie i opracowywanie materiału badawczego: 90h Pisanie pracy: 80h Kontakt mailowy z nauczycielem: 20h Redagowanie pracy, poprawki, korekty itd.: 50h 50h Razem: 500 (odpowiada 19 pkt. ECTS) Wskaźniki ilościowe: Nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela - 105h, 4 pkt. ECTS. Nakład pracy studenta związany z udziałem w seminarium (referat, prezentacja multimedialna) i przygotowaniem pracy dyplomowej - 500, 19 pkt. ECTS |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Założenia (lista przedmiotów)
Język angielski –doskonalenie językowe D2
Metody badań językoznawczych
PNJA Gramatyka praktyczna 3
Efekty kształcenia
K_W03, K_W08, K_U04
K_W07
K_W01, K_W04, K_W05, K_W06, K_W08, K_U07
K_W09
K_U01, K_U03
K_U05
K_U01, K_U03
K_U14
K_W12, K_K05
K_U02
K_U10, K_U11, K_U12, K_U13
K_U10
K_W09, K_U13,
K_K04
K_K01
K_K07, K_U13
K_K03
Kryteria oceniania
Podstawą zaliczenia seminarium w semestrze zimowym jest uczęszczanie na zajęcia (2 nieobecności), aktywny udział w zajęciach (prezentowanie przeczytanych artykułów i fragmentów swoich prac), temat planowanej pracy, konspekt pracy, pierwszy rozdział pracy. Warunkiem zaliczenia semestru letniego jest dostarczenie kompletnej pracy.
Literatura
Patrz lista lektur na poszczególne seminaria.
W cyklu 2022:
Bańko M., Z pogranicza leksykografii i językoznawstwa. Studia o słowniku jednojęzycznym, Warszawa 2001 Bednarek A., Grochowski M., Zadania z semantyki językoznawczej, Toruń 1993. Grochowski M., Zarys leksykologii i leksykografii. Zagadnienia synchroniczne, Toruń 1982. Grzegorczykowa R., Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, Warszawa 2002 (lub inne wyd.). Leski, Kazimierz (1912-2000).: Zasady budowy tezaurusów / Kazimierz Leski ; Polska Akademia Nauk. Ośrodek Informacji Naukowej. Warszawa : OIN PAN, 1978. Miodunka, Władysław (1945- )..: Podstawy leksykologii i leksykografii / Władysław Miodunka. Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1989 Miodunka W., Podstawy leksykologii i leksykografii, Warszawa 1989. Piotrowski T., Z zagadnień leksykografii, Warszawa 1994. Piotrowski T., Zrozumieć leksykografię, Warszawa 2001. Tokarski R., Struktura pola znaczeniowego, Warszawa 1984. Żmigrodzki P., Słowo – słownik – rzeczywistość. Z zagadnień leksykografii i metaleksykografii, Kraków 2008. Żmigrodzki P., Wprowadzenie do leksykografii polskiej, Katowice 2009 (wyd. III) Litosseliti, Lia (ed.). 2010. Research Methods in Linguistics. London/New York: Continuum. Teubert, Wolfgang and Anna Cermakova. 2004. Corpus Linguistics. A Short Introduction. London/New York: Continuum. Bell, Judith. 2005. Doing Your Research Project. A Guide for First-Time Researchers in Education, Health and Social Science. Open University Press. Dawson, Catherine. 2002. Practical Research Methods. A User-Friendly Guide to Mastering Research Techniques and Projects. Cromwell Press, Trowbridge Wiltshire |
W cyklu 2023:
Bańko M., Z pogranicza leksykografii i językoznawstwa. Studia o słowniku jednojęzycznym, Warszawa 2001 Bednarek A., Grochowski M., Zadania z semantyki językoznawczej, Toruń 1993. Grochowski M., Zarys leksykologii i leksykografii. Zagadnienia synchroniczne, Toruń 1982. Grzegorczykowa R., Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, Warszawa 2002 (lub inne wyd.). Leski, Kazimierz (1912-2000).: Zasady budowy tezaurusów / Kazimierz Leski ; Polska Akademia Nauk. Ośrodek Informacji Naukowej. Warszawa : OIN PAN, 1978. Miodunka, Władysław (1945- )..: Podstawy leksykologii i leksykografii / Władysław Miodunka. Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1989 Miodunka W., Podstawy leksykologii i leksykografii, Warszawa 1989. Piotrowski T., Z zagadnień leksykografii, Warszawa 1994. Piotrowski T., Zrozumieć leksykografię, Warszawa 2001. Tokarski R., Struktura pola znaczeniowego, Warszawa 1984. Żmigrodzki P., Słowo – słownik – rzeczywistość. Z zagadnień leksykografii i metaleksykografii, Kraków 2008. Żmigrodzki P., Wprowadzenie do leksykografii polskiej, Katowice 2009 (wyd. III) Litosseliti, Lia (ed.). 2010. Research Methods in Linguistics. London/New York: Continuum. Teubert, Wolfgang and Anna Cermakova. 2004. Corpus Linguistics. A Short Introduction. London/New York: Continuum. Bell, Judith. 2005. Doing Your Research Project. A Guide for First-Time Researchers in Education, Health and Social Science. Open University Press. Dawson, Catherine. 2002. Practical Research Methods. A User-Friendly Guide to Mastering Research Techniques and Projects. Cromwell Press, Trowbridge Wiltshire |
W cyklu 2024:
Bańko M., Z pogranicza leksykografii i językoznawstwa. Studia o słowniku jednojęzycznym, Warszawa 2001 Bednarek A., Grochowski M., Zadania z semantyki językoznawczej, Toruń 1993. Grochowski M., Zarys leksykologii i leksykografii. Zagadnienia synchroniczne, Toruń 1982. Grzegorczykowa R., Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, Warszawa 2002 (lub inne wyd.). Leski, Kazimierz (1912-2000).: Zasady budowy tezaurusów / Kazimierz Leski ; Polska Akademia Nauk. Ośrodek Informacji Naukowej. Warszawa : OIN PAN, 1978. Miodunka, Władysław (1945- )..: Podstawy leksykologii i leksykografii / Władysław Miodunka. Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1989 Miodunka W., Podstawy leksykologii i leksykografii, Warszawa 1989. Piotrowski T., Z zagadnień leksykografii, Warszawa 1994. Piotrowski T., Zrozumieć leksykografię, Warszawa 2001. Tokarski R., Struktura pola znaczeniowego, Warszawa 1984. Żmigrodzki P., Słowo – słownik – rzeczywistość. Z zagadnień leksykografii i metaleksykografii, Kraków 2008. Żmigrodzki P., Wprowadzenie do leksykografii polskiej, Katowice 2009 (wyd. III) Litosseliti, Lia (ed.). 2010. Research Methods in Linguistics. London/New York: Continuum. Teubert, Wolfgang and Anna Cermakova. 2004. Corpus Linguistics. A Short Introduction. London/New York: Continuum. Bell, Judith. 2005. Doing Your Research Project. A Guide for First-Time Researchers in Education, Health and Social Science. Open University Press. Dawson, Catherine. 2002. Practical Research Methods. A User-Friendly Guide to Mastering Research Techniques and Projects. Cromwell Press, Trowbridge Wiltshire |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: