Indywidualizacja procesu uczenia się 360-MS2-2IN
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki: pedagogika
Rok studiów/semestr: 2/3
Ćwiczenia 10
Metody dydaktyczne: Pogadanka dydaktyczna, metoda odwróconej lekcji, metoda problemowa, dyskusja, prezentacja
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w ćwiczeniach:10
zapoznanie z literaturą: 5
przygotowanie do zajęć: 5
przygotowanie pracy zaliczeniowej: 5
udział w konsultacjach: 1
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 11 godz., 1/2 pkt. ECTS,
o charakterze praktycznym: 20 godz., 1 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
absolwent zna i rozumie:
KP7_WG3 - rolę nauczyciela lub wychowawcy w modelowaniu postaw i zachowań uczniów;
KP7_WG6 - zróżnicowanie potrzeb edukacyjnych uczniów i wynikające z nich zadania szkoły dotyczące dostosowania organizacji procesu kształcenia i wychowania;
KP7_WG10 - metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających nauczanie przedmiotu lub prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów;
absolwent potrafi:
KP7_UW2 - adekwatnie dobierać, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb uczniów materiały i środki, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;
KP7_UW3 - rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym;
KP7_UO6 - skutecznie realizować działania wspomagające uczniów w świadomym i odpowiedzialnym podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych;
absolwent jest gotów do:
KP7_KK2 - pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej.
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Student jest oceniany w oparciu o obserwację jego aktywności podczas zajęć oraz przygotowanej pracy zaliczeniowej stanowiącej opracowanie wybranego zagadnienia dotyczącego tematyki przedmiotu.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. H. Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej, WSiP Warszawa 2005
Literatura dodatkowa
1. Zestaw przykładowych programów preorientacji zawodowej, orientacji zawodowej oraz doradztwa zawodowego dla systemu oświaty, https://doradztwo.ore.edu.pl/wp-content/uploads/Zestaw-przyk%C5%82adowych-program%C3%B3w-1.pdf, dostęp dnia 27. 09.2021
2. H. Jakubek, Budowanie szkolnego systemu pracy z uczniem zdolnym we współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, https://www.ore.edu.pl › includes › download
3. J. Strzemieczny, Indywidualizacja nauczania, https://as.ceo.org.pl/sites/as.ceo.org.pl/files/indywidualizacja_nauczania_strzemieczny_as1_tak_3.pdf, dostęp dnia 27. 09.2021
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: