Konstruowanie narzędzi sprawdzajacych wiedzę i umiejetności 360-MS2-2KN
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki: pedagogika
Rok studiów/semestr: 2/3
Ćwiczenia 10
Metody dydaktyczne: Pogadanka dydaktyczna, metoda odwróconej lekcji, ćwiczenia, dyskusja, prezentacja
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w ćwiczeniach:10
przygotowanie do zajęć: 10
przygotowanie pracy zaliczeniowej: 5
udział w konsultacjach: 1
Wskaźniki ilościowe: nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 11 godz., 1/2 pkt. ECTS, o charakterze praktycznym: 25 godz., 1 pkt. ECTS
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
absolwent potrafi:
KP7_UW3 - rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym;
KP7_UU1 - wykorzystywać proces oceniania i udzielania informacji zwrotnych do stymulowania uczniów w ich pracy nad własnym rozwojem;
absolwent jest gotów do:
KP7_KK2 - pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej.
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Student jest oceniany w oparciu o obserwację jego aktywności podczas zajęć oraz przygotowanej pracy zaliczeniowej stanowiącej opracowanie koncepcji oceniania osiągnięć uczniów z wybranego działu matematyki wraz z narzędziami umożliwiającymi dokonanie tej oceny.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. B. Niemierko, Ocenianie szkolne bez tajemnic, WSiP Warszawa 2002
2. B. Niemierko, Pomiar wyników kształcenia, WSiP Warszawa 1999
Literatura odatkowa:
1. Agnieszka Pfeiffer, Strategie oceniania różnych rodzajów aktywności dzieci starszych i młodzieży w edukacji matematycznej, wspierające kreatywność i samodzielność uczących się, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/1008/MAT_3_2.pdf, dostęp dnia 27. 09.2021
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: