Projekt edukacyjny 360-MS2-2PE
Profil studiów: ogólnoakademicki
Forma studiów: stacjonarne
Rodzaj przedmiotu: fakultatywny
Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina nauki: pedagogika
Rok studiów/semestr: 2/3
Wykład 5, ćwiczenia 15
Metody dydaktyczne: wykład, pogadanka dydaktyczna, metoda projektu, metoda problemowa, dyskusja, prezentacja
Punkty ECTS: 1
Bilans nakładu pracy studenta:
udział w wykładach: 5
udział w ćwiczeniach:15
zapoznanie z literaturą: 5
prace domowe: 5
udział w konsultacjach: 2
Wskaźniki ilościowe:
nakład pracy studenta związany z zajęciami wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 22 godz., 1 pkt. ECTS,
o charakterze praktycznym: 20 godz., 1 pkt. ECTS
Tryb prowadzenia przedmiotu
Założenia (lista przedmiotów)
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
absolwent zna i rozumie:
KP7_WG10 - metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających nauczanie przedmiotu lub prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów;
KP7_WK4 - procesy komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłócenia;
absolwent potrafi:
KP7_UW2 - adekwatnie dobierać, tworzyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb uczniów materiały i środki, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, oraz metody pracy w celu samodzielnego projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych, dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;
KP7_UW3 - rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia uczniów oraz projektować i prowadzić działania wspierające integralny rozwój uczniów, ich aktywność i uczestnictwo w procesie kształcenia i wychowania oraz w życiu społecznym;
KP7_UW7 - podejmować pracę z uczniami rozbudzającą ich zainteresowania i rozwijającą ich uzdolnienia, właściwie dobierać treści nauczania, zadania i formy pracy w ramach samokształcenia oraz promować osiągnięcia uczniów;
KP7_UO1 - rozwijać kreatywność i umiejętność samodzielnego, krytycznego myślenia uczniów;
KP7_UO2 - skutecznie animować i monitorować realizację zespołowych działań edukacyjnych uczniów;
absolwent jest gotów do:
KP7_KK2 - pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów i innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawowe metody oceniania to: końcowy projekt zaliczeniowy, obserwacja ciągła aktywności/osiągnięć studenta.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. E. Brudnik, Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce : Zakład Wydawniczy SFS, 2000
2. H. Siwek, Dydaktyka matematyki. Teoria i zastosowania w matematyce szkolnej, WSiP Warszawa 2005
Literatura dodatkowa:
1. A. Mikina i B. Zając, Metoda projektów nie tylko w gimnazjum - poradnik dla nauczycieli i dyrektorów szkół, http://www.bc.ore.edu.pl/Content/404/metoda_projektow_nie_tylko_w_gimnazjum.pdf, dostęp dnia 27. 09.2021
2. H. Jakubek, Budowanie szkolnego systemu pracy z uczniem zdolnym we współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym, https://www.ore.edu.pl › includes › download
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: