Język obcy 320-BS1-1JOBI
Lektorat języka obcego na kierunku biologia
Studia pierwszego stopnia
Profil ogólnoakademicki
Studia stacjonarne
320-BS1-1JOBI / 320-BS1-1JOBII / 320-BS1-2JOBIII / 320-BS1-2JOBIV
Przedmiot obowiązkowy, moduł ogólnouczelniany
I rok/I semestr, I rok/IIsemestr, II rok/III semestr, II rok/ IV semestr
Język obcy-dziedzina nauk humanistycznych, dyscyplina językoznawstwo (7ECTS), dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych, nauki biologiczne (1ECTS)
Student powinien posiadać wiedzę z zakresu słownictwa i struktur gramatycznych języka obcego umożliwiającą podjęcie lektoratu na poziomie B2.
Liczba godzin: 30 godz. w semestrze.
Forma prowadzenia zajęć: ćwiczenia 30 godz w semestrze.
Punkty ECTS: 2
Bilans nakładu pracy studenta:
Całkowity nakład pracy studenta związany z zajęciami : 50 godz.
Nakład pracy studenta związany z zajęciami i wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela : 32 godz. w tym:
1) udział w zajęciach pozawykładowych : 30 godz.;
2) udział w konsultacjach /zaliczeniach/egzaminach : 2 godz.
Przygotowanie się do zajęć/zaliczeń/egzaminów (praca własna studenta) : 18 godz.
Założenia (opisowo)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024: | W cyklu 2022: | W cyklu 2023: |
Rodzaj przedmiotu
Tryb prowadzenia przedmiotu
W cyklu 2024: w sali zdalnie | Ogólnie: w sali zdalnie | W cyklu 2022: w sali zdalnie | W cyklu 2023: zdalnie w sali |
Efekty kształcenia
Umiejętności
Absolwent potrafi dotrzeć do źródeł w języku ojczystym oraz obcym na poziomie B2 w celu pogłębiania, aktualizowania i syntetyzowania wiedzy fachowej, a także w celu planowania prostych zadań badawczych. KA6_UW7
Absolwent potrafi stosować podstawową terminologię fachową w języku ojczystym oraz w języku obcym na poziomie B2 w celu opisu zjawisk biologicznych oraz zagadnień dotyczących ochrony środowiska i edukacji środowiskowej, jak i prowadzenia dyskusji na różnych forach. KA6_UK8
Absolwent potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz zespołową, a także pracować samodzielnie i w grupie. KA6_UO9
Kompetencje społeczne
Absolwent jest gotów do krytycznej analizy informacji z różnych źródeł oceniając ich wiarygodność. KA6_KK1
Absolwent jest gotów do poszanowania pracy własnej i innych członków zespołu. KA6_KR3
Kryteria oceniania
Zaliczenie na ocenę po każdym semestrze w formie testu pisemnego.
Egzamin (pisemny i ustny) po IV semestrze. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie na ocenę pozytywną czterech semestrów lektoratu.
W zależności od sytuacji epidemicznej zastrzega się możliwość przeprowadzenia ćwiczeń , testów pisemnych , egzaminu pisemnego i ustnego przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy EduPortal .
Kryteria oceny pisemnych prac zaliczeniowych zgodnie z kryteriami określonymi w §23 ust. 6 Regulaminu Studiów Uniwersytetu w Białymstoku przyjętego Uchwałą nr 2527 Senatu Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 26 czerwca 2019 roku.
Język rosyjski:
Praktyczne ćwiczenia rozwijają wszystkie sprawności językowe: mówienie, pisanie, czytanie, słuchanie. Wiedza sprawdzana jest w formie testów pisemnych, wypowiedzi pisemnych oraz ustnych.
Formy zaliczenia przedmiotu: zaliczenie na ocenę po I semestrze.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press.
2. Bazy danych z materiałami dla lektorów języka angielskiego: www.onestopenglish.com , www.linguahouse.com
3.Serwisy informacyjne :,https://edition.cnn.com/, https://www.bbc.com/ , https://www.newsweek.com/tech-science , https://www.theguardian.com/science, https://www.nature.com/ , https://www.sciencenewsforstudents.org/ , https://www.who.int/
4. Wykłady internetowe i filmy przyrodnicze https://www.ted.com/ , National Geographic
5. Strony uniwersytetów, muzeów, towarzystw naukowych „Open Education Resources” : Royal Society of Biology Higher education (rsb.org.uk) , Royal Society of Chemistry Higher education teaching resources | RSC Education , University of Utah https://learn.genetics.utah.edu/ , Harvard Museum https://hmnh.harvard.edu/past-lecture-videos
6. Domański Piotr. 2014. English in Science and Technology (Wybór terminów i zwrotów angielskich z nauk ścisłych i przyrodniczych). WNT.
Literatura uzupełniająca
1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press.
2. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2009. Test Your English Vocabulary in Use : Advanced. Cambridge University Press.
3. Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive. 2008. New English File : upper-intermediate . Oxford University Press.
4. Martin Elizabeth. 1990. A concise dictionary of biology. Oxford University Press.
5. Hewings Martin.2012. Cambridge Academic English: an Integrated Skills Course for EAP, Cambridge University Press.
6. Domański Piotr, Domański Artur . 2017 . English in Science and Technology (Angielski w naukach ścisłych i technicznych). Wydawnictwo Poltext.
Język rosyjski:
Paszkow E., Biologia : język rosyjski dla lektoratów, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1985.
Cieplicka M., Torzewska D., Русский язык. Kompendium tematyczno-leksykalne 1, Poznań 2012.
Глазунова О. И., Грамматика русского языка в упражнениях и комментриях, Санкт-Петербург "Златоуст" 2005.
Aktualne materiały z Internetu.
W cyklu 2022:
Literatura podstawowa: 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. Literatura uzupełniająca 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press. |
W cyklu 2023:
Literatura podstawowa: 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. Literatura uzupełniająca 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press. |
W cyklu 2024:
Literatura podstawowa: 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity.2010. Academic Vocabulary in Use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice, Self-study and Classroom Use. Cambridge University Press. Literatura uzupełniająca 1. McCarthy Michael, O’Dell Felicity. 2000. English Vocabulary in Use : Upper-intermediate and Advanced. Cambridge University Press. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: